Sari la conținut

Topul orașelor în care e bine să fii biciclist

 Copenhaga este orașul care oferă cele mai mari beneficii bicicliștilor. FOTO: Gulliver/Getty Images

Studii din Danemarca arată că, pentru fiecare kilometru parcurs cu bicicleta, societatea are un profit net de 23 de cenţi, în timp ce fiecare kilometru parcurs cu maşina în oraş aduce o pierdere netă de 16 cenţi. Multe oraşe au înţeles beneficiile, multe – nu. Cele mai multe însă nu ştiu cât, unde şi cum să investească pentru a îmbunătăţi vieţile bicicliştilor.

Într-un clasament realizat anul acesta și în care sunt cuprinse cele mai prietenoase 20 oraşe cu bicicliştii, primele trei locuri sunt ocupate de Copenhaga, Amsterdam şi Utrecht. În studiul anterior, realizat în 2013, Amsterdam era pe primul loc, iar Copenhaga pe cel de-al doilea, potrivit wired.com.

Locurile al patrulea şi al cincilea sunt ocupate de Strasbourg, nou intrat în clasament, şi oraşul olandez Eindhoven.

Pe următoarele cinci locuri se află oraşele Malmo (Suedia), Nantes (Franţa), Bordeaux (Franţa), Antwerp (Belgia) şi Sevilla (Spania).

Cea de-a doua jumătate a clasamentului este ocupată de Barcelona, Berlin, Ljubljana, Buenos Aires, Dublin, Viena, Paris, Minneapolis, Hamburg şi Montreal.

În Danemarca şi Olanda, mai multe reguli privind ciclismul urban au evoluat de peste un secol. Desigur, infrastructura este cheia. Pistele pentru biciclişti cu un singur sens – pe care nu le este permis să circule maşinilor, autobuzelor şi nici măcar pietonilor – şi-au dovedit eficienţa. În plus, cei care au câştigat prietenia bicicliştilor au, în centrul oraşelor, străzi pe care circulaţia maşinilor este limitată şi ca număr de autoturisme şi ca viteză.