Sari la conținut

Yahoo a devenit motorul implicit de căutare al Firefox în SUA, în locul Google

Google a fost motorul implicit de căutare al browserului Firefox timp de 10 ani. 

Mutarea este menită să stimuleze vânzările şi traficul generat de motorul de căutare al Yahoo, care contribuie cu circa 40% la vânzările totale ale gigantului american (fără veniturile redirecţionate către site-urile partenere), potrivit Mediafax.

În urma parteneriatului cu Yahoo, Google, Bing şi alte motoare de căutare pe internet vor fi prezentate drept opţiuni alternative pentru utilizatorii care doresc să îşi configureze browserul Firefox, potrivit unui anunţ postat pe blogul Mozilla.

"Este o victorie bună pentru Yahoo, dar nu cred că motorul de căutare va câştiga o cotă de piaţă semnificativă. Chiar şi aşa, având în vedere că în prezent Yahoo are o cotă mică pe piaţa de motoare de căutare, un avans de unul sau două procente poate avea un impact pozitiv crescut pe segmentul de venituri", a spus Danny Sullivan, editor fondator al Marketing Land & Search Engine Land.

Acţiunile Yahoo au crescut cu 1,1% în extinderea tranzacţiilor de miercuri ca urmare a anunţului privind acordul cu Firefox.

Cota motorului de căutare Yahoo pe piaţa de publicitate online este estimată să scadă la 5,6% anul acesta, de la 6,1% anul trecut, potrivit unui raport al EMarketer. Spre comparaţie, Google are o cotă de piaţă de peste 70%.

Firefox este al treilea browser de internet din lume în funcţie de utilizatori, cu o cotă de piaţă de 14%, în urma Google Chrome (21%) şi a Internet Explorer (58%).