Trump a câștigat alegerile datorită Facebook, spune un fost director de campanie

Data actualizării: Data publicării:
Hillary Clinton And Donald Trump Face Off In First Presidential Debate At Hofstra University
Foto: Guliver / GettyImages

Rețeaua socială Facebook a determinat victoria actualului președinte al SUA, Donald Trump, la alegerile din 2016, în timp ce Twitter i-a servit pentru a vorbi cu oamenii,spune Brad Parscale, fostul director de campanie pentru tehnologii digitale al lui Trump, potrivit Agerpres.

Hillary Clinton And Donald Trump Face Off In First Presidential Debate At Hofstra University
Foto: Guliver / GettyImages

Faptul că rețelele sociale au jucat un rol esențial în succesul miliardarului în toamna anului trecut nu este o noutate, ca dovadă numeroase rapoarte privind abuzul de "știri false", dar este mai puțin obișnuit să auzi ca cel care a dirijat respectiva strategie să o descrie în detaliu, așa cum a făcut Brad Parscale la CBS, într-o emisiune difuzată duminică seara.

„În prezent, Facebook vă permite să ajungeți la 15 oameni de la capătul Floridei pentru care nu ați cumpăra niciodată reclamă TV”, i-a explicat el jurnalistei Lesley Stahl. Parscale, specialist în strategii digitale care a lucrat pentru Trump și diversele sale afaceri începând cu 2011, spune că a cheltuit majoritatea bugetului destinat campaniei web pentru anunțurile de pe Facebook.

În medie, au fost postate zilnic între 50 și 60.000 de anunțuri diferite în rețeaua socială, până la 100.000 în perioadele de vârf, spune el, expunând în continuare metoda sa de a atrage atenția utilizatorilor de internet în zonele rurale, unde Donald Trump a făcut diferența asupra lui Hillary Clinton: „Am început să postez anunțuri publicitare arătând, de exemplu, că podul din oraș s-a prăbușit... Este o micro-direcționare ... Pot găsi 1.500 de persoane într-un oraș care își fac griji din cauza infrastructurii. Și ar putea fi chiar alegători care în mod normal votează pentru democrați”.

Aceasta referitor la strategia propriu-zisă pe Facebook. Dar la fel de interesantă este și explicația sa cu privire la strategia fostei echipe a lui Trump față de dezvoltatorii Facebook. Brad Parscale a povestit că angajați ai rețelei sociale au petrecut mai multe zile săptămânal la biroul său pentru a-i arăta cum să optimizeze utilizarea site-ului.

Culmea ironiei, „aceste rețele sociale au fost inventate de către oameni foarte liberali (în sens american, progresist) pe coasta de vest și coasta de est. Și am descoperit cum să le folosim pentru a impune valori conservatoare. Nu cred că au crezut că așa ceva se poate întâmpla”, a adăugat Brad Parscale la CBS.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri