Sari la conținut

Premierul britanic David Cameron îşi cere scuze pentru că a angajat o persoană urmărită penal ca şef de comunicare

Premierul David Cameron îşi cere scuze în faţa britanicilor. El a anunţat că regretă faptul că l-a angajat pe fostul redactor-şef al ziarului News of the World, Andy Coulson, în funcţia de director de comunicare. Oficialul a luat decizia chiar în ziua în care justiţia din Regat l-a găsit vinovat pe jurnalist în procesul interceptărilor telefonice ilegale la care a apelat tabloidul britanic.


După opt zile de deliberări şi 130 de zile de audieri, magistraţii britanici au decis că Andy Coulson, fost redactor-şef al ziarului News of The World şi fost consilier al premierului David Cameron, este vinovat pentru cel puţin un capăt de acuzare în procesul interceptărilor ilegale practicate de cotidianul britanic. Decizia magistraţilor l-a obligat pe premierul David Cameron să îşi ceară public scuze.

Ei bine, îmi asum întreaga responsabilitate pentru angajarea lui Andy Coulson. L-am angajat pe baza argumentelor pe care el mi le-a dat în ceea ce priveşte aceste interceptări ilegale, argumente care s-au dovedit în cele din urmă false. Întotdeauna am spus că, dacă se va dovedi că sunt greşite, îmi voi prezenta sincer scuzele şi fac acest lucru azi. Îmi pare extrem de rău că l-am angajat, a fost o decizie greşită”, a declarat premierul.

Britanicii îi reproşează lui David Cameron decizia de a aduce atât de aproape de conducerea ţării un personaj atât de controversat.

Ştiţi, cred că avea suficiente indicii că Andy Coulson nu a plecat tocmai în termeni buni de la News of the World. Cred că David Cameron a făcut o mare greşeală că l-a adus în Downing Street. Este una să lucrezi cu el când eşti în Opoziţie şi cu totul altceva să îl duci în inima guvernului când are o asemenea tinichea agăţată de coadă. Cred că acest lucru se reflectă în mod negativ asupra judecăţii lui David Cameron”, apreciază Joan Smith, preşedintele campaniei „Hacked Off”.

Andy Coulson a fost acuzat de procurori de interceptarea ilegală de mesaje, conspirație la comiterea unui abuz într-o funcție publică, dar şi că ar fi plătit persoane cu funcții publice pentru a obține informații. Magistraţii urmează să anunţe în zilele următoare pedeapsa pe care acesta o va avea de ispăşit.

În acelaşi dosar, Rebekah Brooks, cea care a deţinut funcţia de redactor-şef înaintea lui Andy Coulson şi poreclită de presa britanică „regina tabloidelor”, a fost achitată.

Scandalul interceptărilor ilegale a izbucnit în urmă cu mai bine de trei ani şi a scos la iveală faptul că, ani de-a rândul, telefoanele şi adresele de email ale membrilor familiei regale sau ale unor vedete precum Hugh Grant au fost spionate de jurnalişti. În urma dezvăluirilor, cotidianul News of The World, deţinut de miliardarul Rupert Murdoch, a fost închis.