Sari la conținut

Rețeta turismului profitabil. Cum a atras Spania 68 de milioane de turiști străini într-un singur an

În Spania, fiecare regiune în parte are propria strategie de afaceri a turiştilor. Banii investiţi în promovare sunt mulţi, dar imaginaţia este cea care face diferenţa. Spaniolii nu au campanii anoste de atragere a turiştilor. Ci sunt dinamice şi inteligente. Atrag astfel interesul vizitatorilor.

Nu o fi având Madridul plajă și mare, însă a atras nu mai puțin de 14 milioane de turiști anul trecut și foarte mulți au fost atrași de ceea ce este cel mai bun din fotbal: campioana Spaniei și campioana Europei sunt din Madrid”, relatează Ciprian Bălțoiu, corespondent Digi24 în Spania.

Marele avantaj al Spaniei este că are ce să ofere. Este aproape imposibil să nu găsești ceva pe gustul fiecăruia atunci când cauți oferte turistice. De la mare până la munte, ofertele sunt cu zecile de mii.

„Zona care a atras cei mai mulți turiști în Spania în 2014 a fost Catalonia, Barcelona - capitala. Ce îi atrage acolo pe turiști? Evident, combinația perfectă între plajă, soare, mâncare tradițională, arhitectură și mult sport”, spune corespondentul Digi24 în Spania.

Totuşi, în ansamblu, multe dintre ingredientele succesului turistic spaniol există şi în România. Însă câtă vreme nu investeşte nici în promovare, dar nici în servicii, ţara noastră nu va putea ajunge niciodată la nivelul de încasări al spaniolilor, care au ajuns pe locul trei în lume la numărul de vizitatori străini.

„În anii în care criza a afectat pe toată lumea, Spania a știut că doar turismul o poate salva, de aceea a investit în acest domeniu, iar rezultatele nu au întârziat să apară. Doar în anul 2014, 68 de milioane de turiști au vizitat Spania, cheltuind 65 de miliarde de euro”, transmit Ciprian Bălțoiu și Alexandru Drăgan, de la Târgul Internațional de Turism din Madrid.

Citiți și:
Dracula, vedetă la târgul de turism de la Madrid
Reducerea TVA-ului în turism nu a dus și la scăderea prețurilor
Top 6 orașe din România în care merită să trăiești
Bucureștiul va avea brand turistic și va fi promovat în străinătate cu viața de noapte și Palatul Parlamentului