Sari la conținut

Airbaguri periculoase. Cinci milioane de mașini, chemate în service

Într-o notificare trimisă autorităţii americane pentru siguranţa traficului, gigantul german Continental a anunţat că unele airbaguri pe care le-a produs între 2006 şi 2010 pot avea probleme de funcţionare.

În condiţii de umiditate crescută pot apărea două situaţii periculoase pentru şofer şi pasageri. Fie airbagurile nu se declanşează la accident, iar şocul impactului nu este atenuat, fie se declanşează fără să fie un accident, ceea ce poate provoca o tragedie dacă maşina este în mers.

Continental a anunţat că airbag-urile cu probleme au fost instalate pe 5 milioane de maşini vândute în Statele Unite. Deocamdată se ştie cu siguranţă că printre mărcile afectate se numără Honda, Honda, Fiat Chrysler şi Daimer.

Nu este exclus ca problema să existe şi la maşinile altor producători. Însă toate modelele afectate, indiferent de marcă, vor fi aduse în service. Vor primi unităţi noi de control al airbagurilor, care să le înlocuiască pe cele vulnerabile .Continental este unul dintre cei mai mari producători de componente auto din lume. Are o prezenţă puternică şi în Râmânia. Are fabrici şi centre de cercetare în şase oraşe din România, în care, pe lângă anvelope, produce şi alte componente, inclusiv unităţi de control al airbaguilor. Continental nu a precizat încă dacă defecţiunile descoperite în Statele Unite ar exista şi la maşini vândute în restul lumii.

Germanii nu sunt primii care anunţă rechemări în service din cauza airbag-urilor. Un alt furnizor mare de componente, compania japoneză Takata şi clienţii săi din industria auto, încearcă de trei ani să repare o problemă şi mai mare.

Aprope 60 de milioane de maşini vândute în întreaga lume au fost chemate deja în service din cauza la airbag-urilor produse de Takata. Numai în Statele Unite au fost afectate aproape 25 de milioane de maşini cu airbag-uri japoneze. Acestea au produs şi victime. Un raport citat de New York Times în toamnă arăta că 139 de persoane ar fi fost fost rănite de airbag-urile Takata, care uneori aveau o declanşare violentă.

Tot din cauza lor, două persoane, aflate la bordul unor maşini Honda şi-ar fi pierdut viaţa.