Sari la conținut

BUSINESS CLUB. Dacia ar putea renunța la un model. Care ar fi acela și cum ar fi afectată producția din România

Dacia Lodgy și Dokker ar putea fi considerate semi-eșecuri. De doi ani sunt pe piață, dar nu au performat. Anul aceasta vânzarile Dokker sunt în scădere cu 28%, iar cele Lodgy, cu 42%. Oficialii grupului Renault, citați de publicația Les Echos, susțin perspectiva în care un model va dispărea. Întrega filosofie low-cost se bazează pe o vânzare în volume mari pentru a duce costurile în jos. Or o fragmentare a vânzarilor pe mai multe modele nu este specifică acestui concept, chiar dacă diferența dintre cele două mașini, Lodgy și Dokker, este nesemnificativă - Dokker are puntea spate de la Kangoo.

Jurnaliștii de la Les Echos susțin că cel mai probabil Lodgy va fi sacrificat. Totuși, recent, Renault a anunțat că la Ssalonul Aauto de la Paris din octombrie va lansa un Stepway Lodgy și atunci ar fi vorba doar de un transfer pe o altă platformă.

Dacă uzina din Tanger va pierde un model, oricare va fi el, rezultatele finale ale uzinei vor fi afectate, iar francezii nu vor permite acest lucru. Estimările de producție pentru marocani erau de 200.000 de unități până la sfârșitul anului în condițiile în care capacitatea fabricii este de peste 300.000 de unități.

Până la o decizie a boardului Renault, la Tanger se produc Sandero, Dokker și Lodgy.

Renunțarea la Dokker sau Lodgy ar însemna un minus de aproximativ 50.000 de mașini și golirea unei linii de asamblare.

Deja de la Mioveni a fost transferată către Maroc o parte din producția de Sandero. Este cel mai vândut model al Dacia din Europa, cu 77.000 de unități în primele șase luni.

Uzina Dacia din România a decis ca pentru acest an producția să fie redusă de la 340.000 la 310.000 de unități.