Sari la conținut

BUSINESS CLUB. Pericolele mașinilor care se conduc singure

Maşina care se conduce singură devine realitate. În California, maşina Google a parcurs deja peste 800.000 de kilometri fără incidente. Se estimează că în cel mult 10 ani Volvo şi Nissan vor scoate primele maşini de serie care se vor conduce singure.

Până atunci, însă, mai sunt întrebări care încă nu au răspuns. Spre exemplu, cine este vinovat în cazul unui accident, șoferul sau producătorul auto? Şi, în plus, cine poate să garanteze că şoferii automaţi nu se defectează în mers?

Săptămâna trecută Toyota a fost amendată cu 1,2 miliarde de dolari pentru o problemă care ducea la accelerarea bruscă a maşinii. A fost în acelaşi timp o defecţiune mecanică şi una electronică, a calculatorului care gestionează acceleraţia. Aşa că este greu de spus cum se vor comporta cu trecerea timpului maşinile conduse de computere.

Însă producătorii spun că şoferii umani fac chiar mai multe greşeli decât cei automaţi. În plus, maşinile care se conduc singure au un consum mai redus, şi astfel poluează mai puţin. Iar modelele prezentate la cele mai recente târguri auto pot comuica între ele. ceea ce le face să calculeze cu exactitate când să frâneze. Astfel pot ieşi mult mai repede din ambuteiaje.

Această evoluţie tehnologică a maşinilor face ca Silicon Valley să devină încetul cu încetul o nouă capitală a industriei producătoare de maşini. Tot mai mulţi producători îşi deschid acolo puncte de lucru şi centre de cercetare.

În cele din urmă, traficul ar putea să fie controlat şi coordonat de senzori. Senzori pe maşini, senzori pe stâlpii de electricitate de pe marginea drumului, senzori la semafoare. Aceasta, în speranța că viruşii informatici şi hackerii nu vor da peste cap şoferii automaţi ai maşinilor.

Pentru cele mai tari noutăți, teste și reportaje auto, moto și chiar velo, urmăriți în fiecare sâmbătă, de la ora 10:30, emisiunea „La Volan”.