Sari la conținut
News Alert

BUSINESS CLUB. Smart cu motor de Dacia

Cei de la Daimler susțin că au scos din Smart tot ce era rău, dar au păstrat tot ce era bun. Și i-au pus un motor „made in Romania”, la uzina Dacia. Una dintre motorizările disponibile este de 900 de centimetri cubi în trei cilindri, un motor cunoscut ca H4 în fabrica de la Pitești.

E același motor care ajunge pe unele variante de Logan, Sandero sau pe Renault Clio. Daimler și Renault au un parteneriat care presupune folosirea la comun a unor subansamble.

De altfel noul Smart, se bazează pe platforma Renault Twingo, pe când variantele anterioare erau ridicate pe baza Mistubishi Colt.

Smartul avea nevoie disperată de un facelift. Vânzările modelului au dezamăgit, în ultimii doi ani au scăzut cu mai bine de 10%.

Datele studiilor din piața auto indică tendințe contrare printre consumatori. Există o cerere mare pentru SUV, dar și pentru mașini mici. Clasa mini va crește la aproximativ 1 milion de vehicule până în 2020, ceea ce ar însemna un plus de 38 la sută.

Evident, Daimler vrea să fie prezent acolo și să beneficieze de cerere. Însă cu poziționarea în piață este mai greu. Noile Smart-uri vor fi disponibile din noiembrie și vor avea preţuri apropiate de cele ale modelelor mai vechi. Adică în jurul a 11.500 de euro. Varianta cu patru locuri va sări însă puțin peste 12.000 de euro.

Cu asemenea prețuri, nu se bate cu modelele mini ale producătorilor de volum. Este mai scump, în medie, cu 3.000 de euro, adică vreo 30%. Smart ar putea fi în zona lui Fiat 500, care are un preț de pornire de aproximativ 12.000 de euro.

Smart poate să fie o mașină pentru cineva care vrea să fie altfel, dar nu are bani de un Mini.

Însă producătorul german se bazează și pe altceva: fidelitatea clienților. Cei care au un Mercedes în garaj își pot cumpără şi un Smart pentru oraș, pentru eficiența în trafic.

De când a apărut Smart, în 1998, această a fost unul dintre atuu-rile maşinii: se poate parca foarte uşor. Un argument insufiecient, cel puţin până acum, fiindcă în toţi aceşti ani marca a adus o pierde grupului-mamă Daimler de 3 miliarde de euro.

Cifrele, spun nemții, se vor schimba pentru că parteneriatul cu Renault va reduce costurile de producție la jumătate.