Sari la conținut

BUSINESS CLUB. Ziua bolizilor la Salonul Auto de la Geneva

La o sută de ani de la fondarea Maserati, italienii aduc la Geneva modelul Alfieri - un concept care are toate şansele să ajungă în producţia de serie.

Poarte numele unuia dintre fraţii fondatori ai mărcii, şi cu înfăţişarea să vrea să reamintească lumii că Maserati nu şi-a pierdut genele de sportivă, în condiţiile în care s-a dussi spre dezvoltarea de SUV-uri.

Alfieri se bazează pe şasiul Granturismo, puţin scurtat şi pe motorul aceluiaşi model, făcut însă mai puternic. Şi pentru că moşteneşte atâtea trăsături deja dezvoltate, Alfieri va costa sub 100.000 de euro când îi vine rândul la producţia de serie.

Acest model face parte din strategia pe termen lung a Maserati de creştere a vânzărilor până la 50.000 de unităţi, volum care nu poate fi atins decât printr-un preţ mai mic.

Lamborghini Huracan vine să încalţe nişte anvelope mari, cele ale Gallardo, marele succes al mărcii . Huracan are un motor de 610 cai şi atinge viteze de peste 300 de km la ora. Preţul va fi peste cel al Gallardo, care începe de la 130 de mii de euro.

Rivalii de la Ferrari au adus noul California T, o versiune îmbunătăţită a modelului lansat în 2008 la Paris. Nou versiune nu e doar mai atrăgătoare, ci şi mai rapidă.

În categoria maşinilor cu adevărat nepământene intră Pagani Zonda Revolucion. Producătorul italian a anunţat de nenumărate ori că întrerupe seria Zonda, dar a revenit cu câte o versiune spectaculoasă.

Noua maşină are şasiu din titan caroserie din carbon şi 800 de cai putere la o greutate de aproximativ o tonă. Foarte multă putere raportată la greutate, ceea ce face această Zonda o maşină de curse. Acolo îi este locul.

Este o maşină strict pentru circuit, nu poate fi înmatriculată. Preţul este de 2,2 milioane euro, fără taxe.