Sari la conținut

Cele mai scumpe 10 mașini din lume în 2017

Cele mai scumpe mașini din lume reprezintă mai mult decât niște mijloace de transport. Sunt adevărate piese de artă și se încadrează într-un univers aparte unde nu există termene ca practică și „eficiență”. Aceste automobile reprezintă un stil de viață în sine. Site-ul digitaltrends.com a alcăuit un top cu primele zece cele mai scumpe automobile din lume. Trebuie precizat că acestea sunt vehicule produse în serie, chiar dacă unele doar în câteva exemplare. Se spune că banii nu pot cumpăra fericirea, dar după ce vedeți această listă cu automobile s-ar putea să vă schimbați părerea.

Koenigsegg CCXR Trevita - 4,8 milioane de dolari

Koenigsegg este prima pe listă cu modelul CCXR Trevita și o face ca fiind cea mai scumpă mașină de stradă produsă în serie. De ce așa de scumpă? Pentru că pe lângă performanțe remarcabile, mașina este plină de diamante... iar diamantele nu sunt ieftine.

Pentru Trevita, producătorul suedez a dezvoltat un nou exterior, denumit Koenigsegg Proprietary Diamond Weave, care implică acoperirea fibrelor de carbon cu o rășină impregnată cu praf de diamant. Nu putem nici măcar să înțelegem cât costă vopseaua.

Sub un finisaj perfect, se află un motor V8 de 4,8 litri cu o putere totală de 1.004 CP, ceea ce înseamnă că ar trebui să aibă puține probleme pentru a depăși pe autostradă. Până în acest moment au fost fabricate doar trei exemplare.

Lamborghini Veneno - 4,5 milioane de dolari

Otravă. Acesta este numele - tradus în spaniolă, desigur, pe care Lamborghini l-a ales pentru roadsterul Aventador modificat pe care îl vedeți în imagine. Acesta a fost construit pentru a marca cea de-a 50-a aniversare a producătorului auto.

Nu putem vorbi despre motivațiile companiei, dar numele este potrivit pentru un vehicul care pare atât de pozitiv mortal. Mașina este absolut uimitoare din toate punctele de vedere și, până în prezent, nu suntem convinși că nu este o navă spațială extraterestră care să studieze planeta noastră pentru o eventuală preluare. Nu pare real.

Singurul lucru mai remarcabil decât aspectul este prețul - 4,5 milioane de dolari, plasându-l în mod clar pe lista celor mai scumpe mașini. Veneno este rapid și nu ar trebui să fie o surpriză. V12-ul său de 6,5 litri se rotește până la 8.400 rpm pentru a livra 740 CP, depășind viteza de 100 km/h în 2,9 secunde.

W Motors Lykan Hypersport - 3,4 milioane de dolari

Poate vă amintiți de Lykan Hypersport în blockbuster-ul Furious 7. Să începem cu stilul, care include farurile încrustate cu bijuterii, ușile foarfece și un interior rupt direct din filmele science-fiction. Arată ca o mașină blindată venită din viitor, iar performanța este pe măsura imaginii ei. Hypersport se mândrește cu un motor de 3,7 litri, twin-turbo cu șase cilindri, care generează 770 CP.

Forțele de poliție din Abu Dhabi au achiziționat un exemplar Hypersport pentru patrula rutieră. Deși este folosit în principal pentru scopuri de marketing și relații publice, cu acest vehicul în dotare, autoritățile sunt sigure că pot ține pasul cu oricine face pe viteazul pe autostradă. Ajunge la 100 km/h în doar 2,8 secunde, iar viteza maximă este 387 de km/h.

Limited Edition Bugatti Veyron by Mansory Vivere - 3,4 milioane de dolari

Această listă nu ar fi completă fără o versiune a puternicului Bugatti Veyron. Ne-a atras atenția ediția specială Mansory Vivere, deoarece nu numai că este una dintre cele mai rapide mașini din lume, dar este una dintre cele mai scumpe.

Modificat de vrăjitorii germani de la Mansory, Veyron de 1.200 CP are la bază Grand Sport Vitesse Roadster, dar este împodobit cu un corp superb din fibră de carbon, un nou spoiler, lumini LED modernizate, o cabină renovată și o grilă frontală reproiectată. Mai mult, clasificând Veyron ca o operă de artă, cursele istorice precum Targa Florio sunt gravate cu laser în exterior și interior. Viteza maximă la care ajunge acest model este de 409 km/h.

Ferrari Pininfarina Sergio - 3 milioane de dolari

Cu un preț de 3 milioane de dolari, Ferrari Sergio nu este cea mai scumpă mașină de pe lista noastră. Este, cu toate acestea, una dintre cele mai râvnite mașini din lume, deoarece doar șase au fost făcute vreodată.

Construită de casa legendară de design italian Pininfarina, Sergio este în esență un Ferrari 458 Spider cu un corp și un interior complet nou. Asta înseamnă că un V8 de 4,5 litri produce 562 CP și îi transmite roților din spate, dar pentru că Sergio este mai ușor decât 458, este mai rapid și se manevrează mai bine.

Cu atât de puține exemplare construite, procesul de cumpărare al lui Sergio nu a fost la fel de simplu ca o plimbare până la un dealer Ferrari. Nu, fiecare proprietar a fost ales de automobilul însuși, ajungând astfel unul dintre cele mai râvnite vehicule din istorie.

Pagani Huayra BC - 2,6 milioane de dolari

Cu un V12 de origine AMG, Pagani Huayra este o adevărată fiară. La Salonul Auto de la Geneva din 2016, Pagani a prezentat Huayra BC, o versiune mai ușoară și mai puternică.

BC joacă un rol diferit față de modelul standard Huayra. Este echipat cu un spoiler spate activ enorm, o parte posterioară mai lată și pasaje ale roților redesenate. În ciuda modificărilor, BC este un vehicul ușor - doar 1.204 kg, datorită utilizării extinse a fibrei de carbon și a altor materiale ușoare. Întreaga afacere costă 2,6 milioane de dolari. Versiunea BC livrează 789 CP.

Ferrari F60 America - 2,5 milioane de dolari

Pentru a sărbători 60 de ani de existență a mărcii Ferrari în America de Nord, marca italiană a construit modelul F60 America în doar zece exemple. Bazat pe modelul F12 Berlinetta, modelul F60 este incontestabil patriotic, deoarece la construcția lui au fost folosite culorile SUA.

Supercarul este identic mecanic cu F12. Are sub capotă un V12 de 6 litri care livrează 740 CP, suficient pentru a propulsa mașina la 100 km/h în doar 3,1 secunde.

Bugatti Chiron - 2,5 milioane de dolari

Cu un preț de pornire de 2,5 milioane de dolari și o nouă caroserie superbă, divinul Chiron își depășește predecesorul la toate capitolele. În timp ce Bugatti Veyron a redefinit noțiunea de automobil, Chiron râde de cei care au spus că Veyron a fost ultimul de acest fel, împingând limitele performanței și mai mult, în stratosferă.

Specificațiile monstruoase ale supercarului sunt posibile prin intermediul unei unități W16 de 8.0 litri, care dezvoltă 1.500 CP. Ajunge la 100 km/h în 2,5 secunde, iar viteza maximă este limitată la 420 km/h. Încă nu este cea mai rapidă mașină din lume - titlul aparține lui Hennessey Venom GT.

Koenigsegg One:1 - 2 milioane de dolari

Puteți cumpăra multe lucruri cu 2 milioane de dolari - o casă foarte frumoasă, aproximativ 80 de Mazda MX-5 sau „megacarul” suedez One:1.

Ediția limitată One:1 se bazează pe Agera R și și-a câștigat faima prin utilizarea unui raport de 1:1 kilogram/putere. Această maşină pune la dispoziția șoferului 1.340 CP și poate teoretic să atingă 440 km/h. Pur și simplu, acesta este unul dintre cele mai rapide automobile fabricate vreodată, iar tehnologia folosită o face unul dintre cele mai avansate vehicule.

Au fost construite doar șase exemple și fiecare dintre ele a fost vândut destul de repede.

Koenigsegg Regera - 2 milioane de dolari

Când ne gândim la hipercaruri hibride, avem în minte, în general, „Sfânta treime” - McLaren P1, Porsche 918 Spyder și Ferrari LaFerrari. Într-un fel, Koenigsegg este ușor nedreptățit, în ciuda faptului că automobilul suedez își depășește concurența hibridă în multe feluri.

Mașina este echipată cu un twin-turbo de 5 litri V8 și un motor electric de 4,5 kWh. În total, Regera produce un total remarcabil de 1.500 CP, o performanță impresionantă atunci când luăm în considerare greutatea mașinii de 3.240 kg.

Ajunge de la zero la 100 de km/h în 2,8 secunde. Prin estimările interne ale lui Koenigsegg, mașina atinge viteza maximă de 400 km/h în doar 20 de secunde, ceea ce reprezintă un triumf asupra fizicii. De ce doar o estimare? Aparent, brandul nu a găsit un drum suficient de lung.