Cum încearcă Fiat să iasă din criză pe model german: Maşinile scumpe sunt produse acasă, cele ieftine – în ţări în care plăteşte salarii mai mici

Data publicării:
fiat-2

Gigantul auto italian Fiat încearcă să iasă din criză adoptând modelul companiilor din Germania. Ca să nu își închidă fabricile de acasă, din Italia, Fiat va produce acolo mașinile mai scumpe, care ar justifica existența unor salarii mai mari. Mașinile mai ieftine, cu o valoare adăugată mai mică, vor fi produse în afară în țări precum Polonia. Adică acolo unde salariile sunt mai mici, iar profitul mașinilor ieftine rămâne neștirbit.

Fiat va investi 9 miliarde de euro în următorii trei ani ca să pună în aplicare acest plan. Dacă acest model de afaceri va funcționa, ar putea fi folosit pentru relansarea întregii industrii auto europene.

Prin investițiile de 9 miliarde de euro plănuite pentru următorii trei ani, cei de la Fiat vor încerca să revină pe profit în Europa, fără să fie nevoiți să renunțe la fabricile din Italia, spun surse apropiate companiei citate de Bloomberg. Fabricile italiene ale Fiat ar fi fost probabil închise de mult dacă nu ar fi existat o presiune uriașă din partea sindicatelor și opiniei publice.

Ca să le mențină pe profit în viitorul apropiat, Fiat le va folosi ca să producă mașinile mai scumpe ale grupului, precum Modelul 500, Jeep-ul reinventat, o variantă decapotabilă a decapotabilă a Alfa Romeo 4C sau noul sedan Alfa Romeo Giulia. Cum aceste mașini sunt mai scumpe, pot fi asamblate de muncitori cu salarii mai mari, precum cei italieni.

Fiat va renunța la modelul Punto, care va fi înclocuit cu o versiune mai ieftină, cu cinci uși, a Fiatului 500. Acest nou model va fi produs în Polonia, unde salariile din industria auto sunt de patru ori mai mici decât în Italia.

Fiat adoptă astfel strategia prin care au reușit să se mențină în picioare companiile auto din Germania, care produc pe plan local doar mașinile mai scumpe, în timp ce mașinile ieftine sunt asamblate în țări cu salarii mai mici precum Ungaria.

Vânzările Fiat în Europa sunt în acest moment la jumătatea celor de la începutul crizei, arată datele Asocițației Constructorilor Europeni. Și cu toate că această scădere a fost provocată de o prăbușire a întregii piețe auto din Uniunea Europeană, cota de piață Fiat s-a redus în ultimii ani de la 9% la 6%, ceea ce înseamnă că a avut probleme mai mari decât celelalte companii auto.

Fiat a înregistrat în ultimii trei ani pierderi operaţionale de aproape 2 miliarde euro în Europa, din care 304 milioane euro în primele nouă luni ale acestui an. De curând, Fiat anunța că până în 2016 vrea să lanseze pe piață 20 de modele noi, toate destinate Europei. Ar putea fi un semn că italienii cred în revenirea acestei piețe în următorii ani.

Business Club

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri