Sari la conținut

DIESELGATE. 300 de mașini Volkswagen nu mai pot fi vândute în România

 


ACTUALIZARE 17.00. COMUNICATUL RAR: "În contextul derulării evenimentelor legate de utilizarea de grupul Volkswagen a dispozitivelor sau tehnicilor de manipulare a rezultatelor testelor privind emisiile poluante, Registrul Auto Român este în măsură să facă următoarele precizări:

Până în acest moment grupul Volkswagen a recunoscut deficienţe DOAR pentru autovehiculele EURO 5 care sunt echipate cu motoare DIESEL din familia EA 189.

Menţionăm că se pot achiziţiona în continuare astfel de vehicule numai dacă sunt deja înmatriculate şi implicit utilizate (adică achiziţionare second-hand). Posesorii maşinilor aflate deja în circulaţie în orice stat membru al Uniunii Europene NU sunt afectaţi.

Începând cu data de 1 septembrie 2015, autovehiculele NOI din categoria celor mai sus menţionate NU mai pot fi comercializate.

Un caz special îl reprezintă vehiculele noi Euro 5 care fac parte din sfârşitul de serie (aflate în stocul dealerilor grupului Volkswagen) respectiv 300 de autovehicule. Pentru aceste autovehicule, până la remedierea neconformităţii de către reprezentantul autorizat, Registrul Auto Român NU poate emite cărţi de identitate.

Deţinătorii de autovehicule aparţinând constructorilor din grupul Volkswagen NU au şi NU VOR AVEA de suferit nici tehnic şi nici financiar ca urmare a situaţiei create".


Doi miniştri - cel al Transporturilor şi cel al Mediului -, au discutat cu şeful Registrului Auto Român pentru a găsi o soluţie în cazul acestor automobile produse de grupul german, care circulă pe drumurile româneşti.

Surse: Peste 100.000 de mașini Volkswagen cu probleme în România

DIESELGATE. Ministrul mediului: E anormal ca cineva să plătească taxa de mediu retroactiv

RAR a luat deja primele măsuri: nu mai eliberează cărţi de identitate pentru maşinile Volkswagen care urmau să fie vândute în România.

„Astăzi (joi — n.r.) are loc la Ministerul Transporturilor o primă întâlnire de lucru a grupului mixt înființat pentru analiza problemei Volkswagen. Deocamdată nu avem date concrete legate de numărul mașinilor Volkswagen echipate cu motoare diesel dotate cu softul care permite manipularea testelor de emisii. Avem niște informații la nivel macro, însă la nivel concret nu deținem astfel de date. Așteptăm din partea Autorității de omologare germane informațiile necesare. Acestea ar urma să ne parvină cel mai târziu într-o săptămână. În acest caz, vorbim despre motorul EA 189 care însă este însoțit de un cod specificat la fiecare autovehicul. Trebuie verificat acest cod”, a declarat, pentru Agerpres, Șerban Dobre, șeful Departamentului Poluare și Consultanță Tehnică din cadrul RAR.

Şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului se implică în scandalul Volkswagen

Şeful instituţiei spune că dealerii care vând maşinle germane în România pot primi amenzi de până la 100.000 de lei, pentru că au adus pe piaţă un produs neconform cu standardele.


Marius Dunca, preşedintele ANPC: „Eu amendez dealerul este treaba lui, cum şi într-un supermarket dacă este vina lui, amendez supermarketul şi supermarketul se îndreaptă către producători. Producătorul este în Germania, nu pot să sancţionez producătorul”.


Constructorul auto german Volkswagen a anunțat în urmă cu o zi că va prezenta, în octombrie, soluțiile și măsurile tehnice care vor fi adoptate pentru corectarea caracteristicilor privind emisiile vehiculelor diesel în condițiile în care pentru circa cinci milioane de vehicule din marca Volkswagen Passenger Cars este necesară o procedură de service.

Clienții afectați urmează să fie informați despre corectarea caracteristicilor privind emisiile în „viitorul apropiat”, subliniază compania, care precizează, totodată, că vehiculele dotate cu motoare Euro 6 disponibile în prezent pe piață nu intră în categoria celor care urmează să fie verificate.

Clienții care dețin astfel de autovehicule vor fi ținuți la curent în săptămânile și lunile următoare, iar toate mărcile afectate ale grupului urmează să înființeze website-uri naționale în acest sens.

Grupul auto german Volkswagen este implicat într-un scandal de amploare, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forțat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche, una dintre cele 12 mărci care aparțin Volkswagen.

În același context, compania germană a anunțat, la începutul acestei săptămâni, că intenționează să repare până la 11 milioane de vehicule cu motoare diesel echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie, costurile fiind estimate de analiști la peste 6,5 miliarde de dolari.