Sari la conținut

"Dieselgate" ar putea avea efecte şi în România

Aproape 700.000 de autoturisme Volkswagen sunt înmatriculate în România, arată statisticile oficiale. Iar două din trei au motoare pe motorină.

Dar, deocamdată, nici măcar reprezentanţii grupului Volkswagen din România nu pot spune cu exactitate în cazul câtor maşini au fost instalate programe pentru a părea cât mai puţin poluante. Însă cu siguranţă vor trebui să recheme în service autoturismele cu probleme, pe cheltuiala lor.

Cristian Bucur, director tehnic Registrul Auto Român: „Remedierea poate consta într-o simplă modificare a softului, sau după caz să impună intervenţii mai costisitoare, dar care în mod sigur, pentru că aşa este şi legislaţia, vor fi suportate de producător”.

Chiar şi aşa, autorităţile pentru protecţia consumatorului spun că românii care se simt înşelaţi de producătorul auto au dreptul la despăgubiri.

Marius Dunca, preşedintele ANPC: „Dacă interesele economice ale consumatorilor sunt afectate, este îndreptăţit să ceară despăgubiri”.

În plus, producătorul este pasibil de amendă.

Marius Dunca, preşedintele ANPC: „În cazul în care noi, ANPC, constatăm că îi sunt afectate interesele economice, aceasta este o practică comercială incoerentă. Noi o sancţionăm cu amendă de la 20.000 la 100.000 de lei şi cu măsura complementară de încetare a acestei practici”.

Chiar şi aşa, românii nu renunţă prea uşor la pasiunea lor pentru maşinile germane.

Volkswagen este una dintre maşinile preferate ale românilor, dacă ne uităm la cifre. Românii au cumpărat anul trecut peste 6.500 de automobile noi produse sub această marcă şi de 10 ori mai multe maşini la mâna a doua. De altfel, cea mai vândută maşină la mâna a doua de la noi este Volkswagen Golf, cu motor diesel.

"Momentan nu putem specifica în detaliu care modele şi care ani de fabricaţie sunt afectaţi. (...) Bineînţeles că ne vom asuma întreaga răspundere şi costurile pentru măsurile necesare" – a comunicat Porsche România, importator pentru mărcile Volkswagen.

Punctul de vedere al Volkswagen AG:

„Probabil că aţi luat la cunoştinţă din materialele actuale din media că Volkswagen lucrează intens la clarificarea neregularităţilor cu privire la un soft utilizat pentru motoarele diesel.

Vă rugăm să aveţi în vedere mai ales următoarele:

Încrederea clienţilor noştri şi a publicului este şi va rămâne de importanţă esenţială pentru noi! Regretăm sincer şi profund că v-am trădat încrederea şi ne ocupăm cât mai rapid posibil de toate aspectele care vă afectează.

Toate autovehiculele în cauză sunt absolut sigure şi funcţionale pe şosea. Chestiunea respectivă se referă exclusiv la substanţele poluante emise. Vom înlătura acest neajuns! Bineînţeles că ne vom asuma întreaga răspundere şi costurile pentru măsurile necesare.

Dar acest proces necesită timp - timp pentru analizarea circumstanţelor şi timp pentru iniţierea măsurilor tehnice.

Autovehiculele noi cu motoare diesel Euro 6 oferite în prezent de către Grupul Volkswagen în Uniunea Europeană îndeplinesc cerinţele legii, precum şi standardele de mediu. Softul în cauză nu afectează manevrabilitatea, consumul sau emisiile. Exclusiv la autovehiculele cu motor din seria EA 189 au fost constatate diferenţe remarcabile între valorile la bancul de teste şi cele din utilizarea efectivă pe şosea. Volkswagen lucrează în forţă la înlăturarea acestor devieri prin măsuri tehnice.

Vă rugăm să aveţi înţelegerea că momentan nu putem specifica în detaliu care modele şi care ani de fabricaţie sunt afectaţi. Vă vom oferi informaţii adiţionale imediat ce acest lucru este posibil.

Noi cei de la Volkswagen vom face tot posibilul pentru a recâştiga pe deplin încrederea pe care atât de mulţi oameni ne-au acordat-o şi vom face tot ceea ce este necesar pentru a înlătura daunele”.