Sari la conținut

Dieselgate | Toate maşinile verificate în Franţa poluează mai mult decât au declarat constructorii

În primul lot de verificări au fost incluse 15 modele Peugeot-Citroën, 13 - Renault, 5 - Volskwagen şi 4 - Ford. Oficial, la testele de laborator, toate aveau emisii care se încadrau în normele admise. Pe şosea, lucrurile stau cu totul altfel, scrie Le Figaro. Niciuna dintre ele nu a reuşit să reproducă în condiţii reale de trafic perfomanţele din laborator. Pentru 21 dintre vehiculele testate au fost înregistrate emisii de dioxid de azot de cinci ori mai mari decât cele oficiale.

De la 1 ianuarie 2017, în Uniunea Europeană intră în vigoare noi norme referitoare la emisiile poluante. Cea mai importantă schimbare este introducerea unui test efectuat în condiţii reale. Rezultatul acestuia va putea depăşi cu 110% măsurătorile făcute în laborator. Marja ar urma să scadă la 50% din 2019.

Franţa a fost una dintre primele ţări europene care a deschis o anchetă după izbucnirea scandalului Dieselgate, pe 18 septembrie 2015. Cel mai mare constructor mondial de autoturisme, grupul german Voslwagen, care a recunoscut că a instalat pe maşinile alimentate cu motorină un program care păcăleşte testele de emisii de noxe.