Sari la conținut

DIESELGATE. Un al doilea dispozitiv suspect la Volkswagen

Potrivit New York Times, Volkswagen a retras de la omologare noile modele diesel care urmau să intre la vânzare în 2016 fiindcă trebuie să informeze autoritățile cu privire la un programul informatic și nu a făcut-o. Este posibil însă ca softul să fi fost folosit și în anii trecuți, spun reprezentanții agenției americane de protecție a mediului. Este vorba de un program auxiliar de control al emisiilor, însă autoritățile nu spun încă dacă folosirea lui este sau nu legală. În condiții normale, dacă autoritățile acceptă, constructorii auto se pot folosi de softuri de control auxiliare pentru emisiile mai mari produse la urcarea deal-urilor de pildă, sau în condiții de temperaturi foarte joase. În cazul Volkswagen în schimb, neinformarea autorităților cu privire la cel de-al doilea dispozitiv ridică semne de întrebare. În Congres, directorul Volkswagen Statele Unite a fost criticat pentru ceea ce se știe deja - compania a mușamalizat emisii de 40 de ori mai mari decât limita legală.

Michael Horn, președintele Volkswagen SUA: Din câte știu, compania nu a autorizat asta în nicio întrunire a consiliului de administrație sau a consiliului de supraveghere.

Chris Collins, congressman din New York: Fie întreaga voastră organizație este incompetentă când vine vorba de proprietatea intelectuală, ceea ce nu cred, fie sunteți complici cu toții, până la cel mai înalt nivel, de o mușamalizare masivă care continuă și astăzi.

Poziția Agenției pentru Protecția Mediului din SUA, în timpul audierilor din Congres, a fost categorică: Volkswagen a încălcat legea. Mai mult, oficialii au spus că situația este gravă, deoarece oxizii de azot emiși în cantitate mare de motoarele Diesel, au efecte grave asupra sănătății oamenilor: cresc numărulor atacurilor de astm și pot provoca alte boli respiratorii severe.

Christopher Grundler, director în cadrul Agenției pentru Protecția Mediului din SUA: Prin fabricarea şi vânzarea de vehicule cu dispozitive de păcălire care să permită o valoare mai mare a emisiilor decât cea certificată de Agenţia pentru Protecţia Mediului, Volkswagen a încălcat numeroase prevederi importante ale Legii Aerului Curat. Aceste încălcări sunt grave. Nu doar din cauza faptului că dispozitivele au dus emisii excesive, de multe ori peste standardele admise, dar şi din cauza faptului că după ce emisiile crescute au fost descoperite, Volkswagen a ascuns datele de Agenţia pentru Protecţia Mediului, de Statul California şi de consumatori.

Criza Volkswagen însă se acutizează la nivel global. În Coreea de Sud vânzările grupului au intrat în picaj iar Australia anunţă că recheamă în service toate cele 90.000 de maşini afectate.

În Europa producătorul va trebui să recheme în service 3,6 milioane de maşini cu motor de 1,6 litri, care necesită schimbări complexe şi costisitoare.