Sari la conținut

Elon Musk, fondatorul Tesla: „Toată lumea îşi va permite o maşină” electrică

Elon Musk a explicat că producţia în masă şi avansul tehnologic al bateriilor va reduce preţul maşinilor electrice. Este încă un indiciu că Tesla pregăteşte o maşină electrică mai ieftină chiar şi decât Modelul 3 al cărei preţ proneşte de la 35.000 de dolari în Statele Unite.

„O maşină ca Modelul 3 este concepută astfel încât jumătate dintre oameni să îşi permită o maşină. Cu a patra generaţie, cu modele mai mici, vom ajunge în situaţia în care toată lumea îşi va permite o maşină”, spune Elon Musk, fondatorul Tesla.

Declaraţia lui Elon Musk privind raportul dintre dimensini şi preţ se potriveşte cu informaţiile care spun că viitoarea maşină Tesla, botezată Model Y sau Model 4, va fi un crossover. Mai exact, o versiune mai mică şi mai ieftină a SUV-ului Tesla Model X. Potrivit celor de la Autoexpress, crossoverul ar fi un rival electric pentru Nissan Juke. O altă vairantă vehiculată este ca viitoarea Tesla să fie o maşină de oraş, care să concureze cu un alt model 100% electric, Renault Zoe. Atât crossoverul, cât şi maşina citadină ar putea să se adapteze perfect la gusturile şoferilor europeni.

Însă succesul viitorului Model Tesla depinde de cât de mult poate compania americană să tragă preţurile în jos. Francezii de la Renault vând modelul electreic Zoe cu 20.000 de euro. Este o maşină scumpă comparativ cu multe automobile clasice, pe carburanţi. Chiar şi aşa, este cu aproximativ 15.000 de euro mai ieftină decât Modelul 3 al celor de la Tesla.

Maşinile electrice, indiferent dacă sunt produse de Tesla, Renault, Toyota, Nissan sau alte companii vor fi dependente şi de subvenţiile acordate de guvernele naţionale în perioada următoare. Recentul plan al Germaniei de a acorda subvenţii de un miliard de dolari pentru achiziţia de maşini electrice deja este criticat. Potrivit Reuters, cei care se opun acestui ajutor spun că electricitatea produsă de termocentrale pentru încărcarea automobilelor va creşte emisiile de dioxid de carbon. În plus, unii critici, citaţi de ziarul britanic The Guardian, nu înţeleg de ce comapniile auto care au venituri de miliarde ar mai avea nevoie şi de subvenţii din bugetele naţionale.