Sari la conținut

Faraday, rivalul lui Tesla

9

Faraday Future este una dintre cele mai noi companii auto înființate în California, aproape de Silicon Valley. Primul său model, conceptul spot FFZERO1 a fost conceput și asamblat într-un timp record.

Nick Sampson, vicepreședinte Faraday: „În ultimele 18 luni am strâns un grup extraordinar. Peste 550 de oameni talentați și încă 200 în străinătate. Am lucrat la propriu zi și noapte pentru a reimagina și regândi un nou concept pentru mobilitate.”

Compania a crescut atât de repede deoarece are un om cu foarte mulți bani în spate. Este finanțată de miliardarul chinez Jia Yueting, fondatorul unui popular trust media din țara sa.

Mașina celor de la Faraday este deja văzută ca un rival pentru mașinile electrice produse de Tesla. Ambele companii sunt botezate după oameni de știință legendari, Michael Faraday și Nikola Tesla, și ambele par să se adreseze șoferilor care caută mașini electrice puternice.

Conceptul celor de la Faraday are 1.000 de cai putere. Însă, potrivit companiei, adevărata inovație este platforma pe care este construită mașina. Poate fi ajustată astfel încât să stea la baza unor modele electrice din clase diferite, inclusiv SUV-uri și sedan-uri, precum cele vândute de Tesla.

Însă cei de la Faraday spun că nu au de gând să rivalizeze cu Tesla, mai ales că nici nu s-au decis mașinile pe care le vor produce vor fi scoase la vânzare. Compania se gândește să le închirieze pe baza unui abonament lunar.

Astfel, Faraday nu ar fi o companie auto ci un furnizor de servicii de mobilitate, așa cum le numește vicepreședintele Nick Sampson. Ar concura astfel cu servicii de car-sharing precum Car2Go, deținut de Daimer sau DriveNow, înființat de BMW.

Pentru ca ideea de car-sharing să funcționeze, mașinile trebuie să fie tot timpul conectate, pentru a putea fi găsite cu ușurință de șoferii plătitori de abonament. Iar conceptul Faraday este din multe puncte de vedere un smartphone pe roți. Chiar și volanul este dotat cu un telefon inteligent.

În viitor ar putea avea și un oofer automat, iar mașinile ar putea fi închiriate la un moment dat și de cei care nu au carnet de conducere. Faraday ar oferi practic și servicii de transport în comun.

Noua companie din California finanțată cu bani din China are în mod clar idei multe și planuri mari. Însă succesul ei nu este încă asigurat, mai ales că industria mașinilor electrice devine una din ce în ce mai aglomerată.