Sari la conținut

GALERIE FOTO | Un BMW 507 care a aparţinut lui Elvis Presley a fost restaurat şi va fi prezentat în California

15

Starea modelului cu două locuri a fost un adevărat motiv de îngrijorare. Chiar dacă piesele originale ale caroseriei şi alte componente erau aproape toate prezente, roadsterul îşi pierduse motorul şi cutia de viteze. Puntea spate era o „piesă de schimb” de origine necunoscută, rugina mâncase ansamblul podelei, scaunele erau uzate şi nu exista panoul de bord. Totuşi, fascinaţia unui automobil rar şi seducător de frumos, a cărui istorie s-a intersectat cu ce a legendarului Elvis Presley, a compensat toate problemele şi dificultăţile.

BMW 507 a fost una dintre rarităţile cele mai exclusive şi mai dorite dintre modele mărcii, fiind produse doar 254 de automobile între 1955 şi 1959. Cu toate acestea, nici un alt exemplar al acestui model nu a avut celebritatea de care s-a bucurat acel BMW 507 deţinut cândva de Elvis Presley. Timp de aproape cinci decenii s-a considerat că acest roadster este dispărut. Principala problemă era şi că nu exista nici o certitudine asupra numărului de şasiu al maşinii condusă de „Rege”. Existau îndoieli şi dacă Elvis Presley a transportat vreodată maşina în SUA după încheierea stagiului militar din Germania, iar nimeni nu ştia nimic cu privire la deţinătorii ulteriori ai automobilului.

Mașina se afla la un dealer din Frankfurt în toamna anului 1958, atunci când tânărul soldat american Presley avea 23 de ani şi a venit pentru a vedea automobilul şi pentru a-l testa. „Regele” a fost imediat impresionat şi a decis să cumpere BMW-ul. Fotografiile efectuate atunci arată că numerele de înmatriculare pentru export erau deja montate pe BMW 507. Ulterior a primit numere de înmatriculare din partea armatei SUA care s-au schimbat an de an. Acesta este unul din motivele pentru care identificarea ulterioară a automobilului s-a dovedit a fi complicată.

Restaurarea a fost o adevărată povocare pentru echipa de tehnicieni a mărcii BMW. Aşa cum este procedura pentru proiecte de acest gen, prima etapă a fost, în mare parte, un distructivă. Automobilul a fost dezmembrat complet, un proces care, în acest caz special, a durat o săptămână întreagă, faţă de două zile cât era prevăzut în prima fază.

Mai multe componente au fost refabricate pentru că stocul de piese originale pentru BMW 507 este limitat chiar şi la BMW Group Classic. Motorul pentru BMW 507 al lui Elvis a fost reconstruit complet din piese de schimb. Unitatea V8 de 3,2 litri a fost recondiţionată cu precizie în conformitate cu specificaţiile originale ale BMW 507, dar nu i s-a dat un număr de serie din cauza uzurii neuniforme a componentelor noi şi vechi.

Maximum de autenticitate a fost un obiectiv şi pentru vopsirea automobilului. Acum, BMW 507 străluceşte încă o dată în Feather White. Stratul de amorsă, cel de bază şi cel superior nu au fost aplicate prin metode moderne. Ele au fost realizate printr-o procedură care corespunde tehnologiei utilizată acum aproape 60 de ani. Aceasta a permis evitarea strălucirii excesive a culorii, potrivită pentru un automobil al epocii.