Sari la conținut

Germania cere Tesla să nu folosească numele Autopilot în reclame

Ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, a cerut Tesla să nu mai promoveze vehiculele sale electrice ca având funcţia Autopilot, întrucât ar putea sugera şoferilor că atenţia lor nu mai este necesară în timpul mersului, a anunţat dominică ministerul pe care îl conduce, transmite Reuters, citată de Agerpres.

tesla

Un purtător de cuvânt al ministerului a declarat, confirmând o informaţie publicată de cotidianul Bild am Sonntag, că Autoritatea Federală pentru Transporturi Rutiere  (KBA) a cerut în scris Tesla să nu mai promoveze Autopilot.

„Putem confirma că există o scrisoare cu solicitarea să nu mai fie folosit termenul Autopilot pentru sistemul de asistenţă pentru şoferi”, a spus reprezentantul ministerului.

Un purtător de cuvânt al Tesla a explicată că termenul Autopilot, pentru un sistem care operează în colaborare cu un şofer, a fost folosit timp de mai multe decenii în industria aerospaţială, iar compania a explicat întotdeauna clienţilor să sistemul de asistenţă necesită atenţia permanentă a şoferilor.

„Ca şi în cazul avioanelor, atunci când este folosit corect, pilotul automat reduce sarcinile şoferului şi adaugă un element suplimentar de siguranţă comparativ cu şofatul integral manual”, a spus reprezentantul Tesla.

KBA a scris vineri proprietarilor de automobile Tesla, pentru a-i avertiza că vehiculele lor nu pot fi folosite fără atenţia lor constantă.

Subiectul a ajuns în centrul atenţiei după ce un şofer al unui automobil Tesla Model S a murit în timp ce folosea sistemul de pilot automat, în urma coliziunii cu un camion în Florida, în luna mai.

Ministerul german al Transporturilor studiază funcţia Autopilot a automobilului Tesla Model S, iar un raport intern obţinut de revista Der Spiegel a numit-o „un risc considerabil în trafic”.