Industria auto din România a crescut anul trecut cu 7%

Data publicării:
ind1

Deşi a avut parte şi de obstacole, industria auto a avut o creştere puternică anul trecut. Fabricile din România au produs pe întreaga durată a anului trecut maşini şi componente în valoare de 18 miliarde de euro. Este o valoare cu 7% mai mare decât în 2014. O parte mică din producţie a ajuns pe piaţa internă, dar cel mai mult s-a lucrat pentru export. În prima jumătate a anului trecut, exporturile de componente au crescut cu 10% faţă de aceeaşi perioadă din 2014.

O analiză CENIT spune că investiţiile în fabricile de componente din România sunt mai mari decât în celelalte țări din Europa Centrală și de Est. Iar banii nu sunt cheltuiţi doar pentru deschiderea unor linii de producţie noi, ci în acelaşi timp se investeşte din ce în ce mai mult şi în modenizarea celor deja existente.

Pe lângă piesele simple din componenţa automobilelor, fabricile din România au început să producă şi elemente mai complexe, cum ar fi sisteme microelectronice și mecatronice avansate. De exemplu, Bosch a înfiinţat în 2014 la Jucu o fabrică care produce componente electronice pentru pentru sistemele de asistenţă la condus, dar şi pentru sistemele de management al energiei. Continental şi Fujikura sunt alte două companii care poduc în România componente avansate pentru automobile, de la materiale moderne până la senzori.

În analiza lor, cei de la CENIT remarcă şi o creştere a numărului de roboţi utilizaţi pe liniile de producţie. Dacia deja este într-un proces de creştere a automazării, care va duce la reducerea numărului de agajaţi. Cel mai mult vor fi afectaţi cei de la linia de caroserii unde gradul de producție manuală este în prezent de 90%.

Dar, în vreme ce roboţii ameninţă posturile operatorilor de pe liniile de producţie, industria auto din România generează noi locuri de muncă. În plus, au apărut companii locale implicate în digitalizarea producţiei auto. Adică în dezvoltarea tuturor acelor componente care le permit maşinilor să se conecteze la internet sau la telefonul inteligent al şoferului.

Cu cât industria auto din România devine mai modernă, cu atât vor apărea mai mulţi jucători mici. IMM-uri inovatoare capabile să atragă fonduri europene pentru dezvoltarea unor tehnologii pe care să le vândă mai departe marilor companii din industria auto.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri