Sari la conținut

Ipoteză de design pentru noua generație Dacia Duster

Însă noul Duster urmează să aibă parte şi de schimbări tehnice importante. Va fi primul model Dacia construit pe plaforma modulară CMF. Este folosită deja pentru mai multe maşini Renault şi Nissan, preum Megane, Talisman sau Quashqai. Însă Noul Duster va fi realizat pe o variantă mai mică a platformei CMF pe care o va împărţi cu a doua generaţie a SUV-ului Nissan Juke.

Celelalte două modele Dacia produse în România, Logan şi Sandero, vor rămâne pentru moment pe platforma celei de-a doua generații Renault Clio, însă la următoarele modele probabil că vor fi trecute şi ele pe tehnologia care va fi folosită pentru noul Duster pentru că folosirea la comun a unor subansamble presupune reducere de costuri.

În ceea ce priveşte performaneţele Daciei Duster 2017, informaţiile disponibile sunt contradictorii. Unele surse spun că maşina va avea propulsoare turbo mult mai performante decât cele ale actualei generaţii, altele spun că nu vor fi modificări prea mari sub capotă. Dar, cum modelele Dacia nu au parte de schimbări prea dese de generaţie, probabil că noul Duster va avea parte de o îmbunătăţire care să menţină maşina relevată în următorii ani. Se vorbeşte inclusiv despre introducerea unei cutii automate de viteze. La interior pasagerii vor avea un sistem multimedia nou, iar şoferii un asistent electronic în trafic. Iar numărul maxim de locuri va creşte de la 5 la 7.

Împreună cu noul Duster, Dacia va prezenta în toamnă şi versiuni facelift ale actualelor generaţii Logan şi Sandero. Anul trecut Dacia Duster a fost cel mai bine vândut model al mărcii româneşti. Dar, din cele 331.000 de exemplare carea au fost cumpărate atât în interiorul cât şi în afara Europei, jumătate au avut sigla companiei mamă, Renault.