Sari la conținut

Managerii Volkswagen au recunoscut existenţa unui al doilea soft, care păcăleşte testele de emisii poluante

 

Foto: Gulliver / Getty Images

Compania germană a dezvăluit pentru Associated Press că pe modele 2.0 TDI care urmau să fie lansate în 2016 există dispozitive auxiliare de control al emisiilor. Acestea determină catalizatorul de control al poluării să se încălzească mai repede, îmbunătăţind performanţele dispozitivului care transformă oxizii de azot, cauzatori de smog, în gaz inofensiv.

Noul scandal riscă să adâncească problemele pe care Volkswagen le are deja din cauza scandalului izbucnit luna trecut, când autorităţile americane au descoperit că modele diesel poluau în realitate mai mult decât la teste. Puşi faţă în faţă cu rezultatele, reprezentanţii companiei au admis că pe 11 milioane de maşini a fost montat un soft care le permitea să îndeplinească standardele referitoare la poluare doar în timpul testelor. În timpul manevrării normale a autovehiculelor, nivelul poluării era mult mai ridicat. Totuşi, oficialii de la Berlin nu cred că scandalul va avea consecinţe de durată.

Sigmar Gabriel, ministrul Economiei din Germania: „Evenimentele de la Volkswagen nu au un impact de durată asupra perspectivelor economice la care lucrăm acum. Pierderea impozitului pe venit, la care vă refereaţi în întrebare, a fost inclusă în perspectiva economică”.

Ulrich Grillo, directorul Federaţiei Industriei German: „Sunt absolut sigur că scandalul Volkswagen nu va afecta imaginea Germaniei de centru industrial. Vreau să repet, nu se va ajunge la asta. Fabricat în Germania este şi rămâne o etichetă unică pe piaţa internaţională”.

Între timp, Der Spiegel a scris că 30 de manageri ai concernului ar fi implicaţi în scandalul fraudării testelor de poluare, dar Volkswagen a dezminţit informaţiile precizând că numărul vehiculat de publicaţie este nefondat.

Gigantul auto se confruntă deja cu o anchetă penală şi este nevoit să plătească amenzi de miliarde de dolari în Statele Unite, pentru încălcarea normelor de poluare. În urma dezvăluirilor, Volkswagen a anunţat că îşi va reduce cheltuielile cu un miliard de euro în fiecare an.