Sari la conținut

Maşini „aproape” premium. Vignale, soluţia Ford pentru creşterea vânzărilor în Europa

Ford susţine că a găsit o soluţie pentru problema care a afectat puternic fabrica auto de la Craiova, cea a vânzărilor slabe pe care le-a înregistrat compania americană în Europa. Ford va lua câteva modele deja existente, le va adăuga dotări noi, le va adăuga o terminaţie nouă la numele pe care deja îl au şi apoi le va vinde ca maşini aproape premium. Adică vor fi mai ieftine decât maşinile nemţeşti de lux, dar vor avea dotări asemănătoare.

Dacă tot vor cei de la Ford să fure şoferii maşinilor nemţeşti, atunci poate că ar trebui să producă aceste maşini noi în fabricile din Germania şi să mute la fabrica din Craiova producţia Ford Fiesta din Köln, comentează Business Club. Probabil că, pentru popularul Ford Fiesta, angajaţii şi şefii fabricii din Craiova ar fi dispuşi să renunţe inclusiv la modelul B-Max care le-a adus atât de multe bătăi de cap. Cine ştie, poate că americanii de la Ford au un plan şi pentru B-Max - poate că vor reuşi să promoveze modelul ca pe o limuzină. Cert este că Ford are planuri de genul acesta pentru S-Max, fratele modelului produs în România.

Cei de la Ford au realizat probabil că în Europa mai au succes doar două tipuri de maşini: cele foarte ieftine, precum modelele Dacia, sau cele foarte scumpe, precum modelele premium germane. Totuşi, cei de la Ford au o problemă: nu au nici maşini ieftine şi nici mărci premium în Europa după ce au renunţat la Volvo şi Jaguar. Însă au renunţat la ele tocmai pentru că nu făceau faţă concurenţei cu maşinile scumpe germane. Aşa că Ford se pregăteşte să adopte o altă strategie, şi anume să vină cu o alternativă mai ieftină la modelele premium germane, dar aproape la fel de bună. Aceasta se va numi Vignale, care nu va fi o marcă de sine stătătoare, ci un indicator pentru vârful de gamă al unor modele deja existente.

Mai exact, Fordul S-Max Vignale va fi cel mai scump şi cel mai bine dotat S-Max. La fel, Ford Mondeo Vignale. Ele vor costa 40.000 de euro sau poate chiar mai mult, iar Ford speră să îi atragă pe actualii şoferi de Audi, BMW sau Mercedes.

Este o strategie pe care rivalii de la Fiat Chrysler o consideră greşită din start. Potrivit Auto News, preşedintele companiei, Sergio Marchionne, a declarat la o întâlnire cu acţionarii că „Acele maşini care se află între modelele de serie şi cele premium nu au picioare.

Cu alte cuvinte, Marchionne crede că şoferul care are bani pentru o maşină germană îşi va cumpăra o maşină germană, în vreme ce şoferul care nu are atât de mulţi bani va căuta o maşină mai ieftină şi în niciun caz un vârf de gamă de 40.000 de euro precum S-Max Vignale.

Însă cei de la Ford sunt dispuşi să încerce orice, după şase ani extrem de dificili în Europa. Pe lângă vârfurile de gamă compania americană se pregăteşte să aducă în Europa şi modele populare din Statele Unite precum Ford Mustang sau maşinile de lux Lincoln.

O strategie asemănătoare cu Ford are şi o altă companie disperată după vânzări mai bune în Europa. E vorba de grupul francez Peugeot-Citroen, care îşi va vinde toate maşinile scumpe sub marca DS, din multe puncte de vedere asemănătoare cu viitoarea Vignale de la Ford.

Business Club