Sari la conținut

Mașinile alimentate cu hidrogen, vedetele salonului auto din Japonia

Noua maşină electrică a japonezilor de la Nissan a atras multe priviri la salonul auto de la Tokyo. Se numeşte Gripz şi oferă un interior digital: butoanele sunt înlocuite cu touchscreen-uri şi totul poate fi controlat cu consola de pe panoul de bord. Sistemul de pilot automat este alt aspect care stârneşte curiozitatea.

Carlos Ghosn, director executiv Nissan: Acest sistem compensează erorile umane, care provoacă peste 90% dintre accidentele auto. Prin urmare, timpul petrecut la volan este mai sigur, mai eficient şi mai distractiv.

Companiile japoneze sunt sub lumina reflectoarelor la acest salon auto. Toyota şi Honda au prezentat modele cu hidrogen, cea mai curată tehnologie din industria auto. Un domeniu care are însă o problemă: lipsa unei infrastructuri extinse. De aceea marii producători niponi vor investi împreună în staţii de încărcare pentru acest tip de maşini.

Hachigo Honda, director executiv Honda: „Odată cu dezvoltarea acestor staţii de încărcare, sperăm să punem bazele unei societăţi care produce, consumă şi face schimb de energie bazată pe hidrogen”.

Akio Toyoda, director executiv Toyota: Cu puţin timp în urmă, maşinile hibride şi cele alimentate de hidrogen erau de neconceput, dar acum au devenit ceva obişnuit. Trebuie să evoluăm, însă, mai mult de-atât.

În acest context, companiile europene şi americane încearcă să facă faţă ofensivei japoneze. General Motors colaborează cu Honda în domeniul maşinilor cu hidrogen, iar germanii de la Daimler s-au aliat cu sud-coreenii de la Hyundai. Totul vine, însă, cu un preţ. O maşină alimentată cu hidrogen costă aproximativ 50.000 de dolari, dar producătorii auto speră să reducă acest preţ la 20.000 de dolari în următorii 10 ani.