Sari la conținut

MINI, 15 ani de când a intrat în familia BMW

Acum 15 ani, o nouă eră a început la locaţia de producţie din Oxford, una care avea deja o bogată tradiţie la acel moment. 26 aprilie 2001 a fost data la care primul MINI produs după relansarea mărcii a părăsit linia de asamblare - un MINI Cooper în culoare Chili Red, cu detalii albe contrastante pe acoperiş şi oglinzile retrovizoare. Din 2001, peste 2,5 milioane de automobile MINI au fost produse la Oxford şi vândute în peste 110 ţări de pe mapamond.

Astăzi, uzina MINI din Oxford se află printre cele mai moderne locaţii de producţie auto din lume. Numărul angajaţilor a crescut de la 2.400 de oameni, câţi erau la început, la peste 4.500de oameni în prezent. Forţa de muncă asamblează aproximativ 1.000 de automobile pe zi, în trei schimburi.

În prezent, patru modele sunt produse la Oxford. Fiecare automobil este construit după dorinţele clientului pe baza selecţiei vaste, specifică MINI, de echipamente opţionale, culori de vopsea, culori interioare şi variante de echipare. Cea mai nouă generaţie a foarte sportivului model John Cooper Works poară şi ea semnătura „made in Oxford”.

Istoria producţiei auto la Oxford a început acum mai bine de 100 de ani. Deja în 1931, Morris Oxford a intrat în producţie. Automobilul a fost botezat „Bullnose” datorită formei pe care o avea grila radiatorului. Primul model care a fost produs la uzina din Oxford şi care a fost vândut într-un milion de exemplare a fost Morris Minor, a cărui producţie a început în 1948 şi s-a încheiat în 1971.

Versiunea clasică Mini a fost produsă la Oxford sub denumirea Morris Mini-Minor încă de la lansarea sa în 1959 şi până în 1968. Decizia de a produse varianta modernă MINI încă de la început a fost luată în primăvara anului 2000.

După un proces de modernizare care a fost şi vast, dar şi realizat într-un timp record - doar 13 luni - , totul a fost pregătit pentru o nouă revoluţie în clasa mică. MINI a reuşit un start uimitor, fiind originalul britanic al secolului XXI. Datele de producţie planificate iniţial au fost depăşite imediat şi o a doua variantă de caroseriei a intrat în gama de modele. Primele MINI Cabriolet au părăsit uzina din Oxford chiar înainte de primăvara anului 2004. 

Cu schimbarea de generaţii din toamna anului 2006, locaţiile de producţie au fost integrate complet în triunghiul de producţie MINI: Oxford (construcţia caroseriilor, atelierul de vopsitorie şi asamblare), Swindon (uzina de presare) şi Hams Hall (construcţia de motoare). Activităţile continue de extindere şi modernizare au făcut posibilă atât creşterea capacităţii de producţie, cât şi lărgirea gamei de modele. În total, BMW Group a investit, cu începere din 2000, peste 1,75 de miliarde de lire sterline în locaţiile de producţie din Marea Britanie. 

În toamna anului 2007, semnalul de început a sunt la Oxford şi pentru MINI Clubman, versiunea de model cu ampatament mai lung, capacitate cargo mai mare şi design inovator al uşilor, care acum era vândută alături de modelul MINI cu designul tradiţional al caroseriei. Noua ediţie a MINI Cabriolet a ieşit de pe linia de producţie la timp pentru cea de-a 50-a aniversare a mărcii. În 2011 a urmat MINI Coupé - un an mai târziu, cel de-al doilea model decapotabil premium de clasă mică, MINI Roadster, a fost fabricat în premieră la Oxford. 

Actuala generaţie MINI este compusă din MINI Hatch cu trei uşi şi MINI Hatch cu cinci uşi. În plus, uzina MINI din Oxford este locaţie de producţie exclusivă pentru noul MINI Clubman, cu care brandul cucereşte segmentul premium al clasei compacte. Cea mai nouă apariţie în gama de produse este şi ea fabricată la Oxford. Noul MINI Clubman este disponibil nu doar cu tracţiunea faţă tradiţională, ci şi în variantă cu tracţiune integrală ALL4.