Sari la conținut

Motorul cu compresie variabilă de la Nissan: consum de diesel și putere de V6

Cercetările au durat 20 de ani şi curând ar putea crea cel mai bun motor cu combustie internă construit vreodată. Sunt aşteptările pe care analiştii le au de la motorul cu care Nissan va echipa următorul Infiniti QX50. Doi litri pe benzină şi cu tehnologia compresiei variabile, motorul ar fi la fel de puternic ca un V6, dar cu un consum de combustibil cu 27% mai mic.

Într-un pericol ar fi motorul diesel. Avantajul consumului mic specific celor care folosesc motorina dispare odată cu venirea motorului cu compresie variabilă şi, fiind pe benzină, dispare şi problema emisiilor uriaşe de oxizi de azot, care în cazul Volkswagen depăşeau de 40 de ori limitele legale.

Noul motor dă amestec aer-benzină diferit în funcţie de poziţia pe care pistonul o are în cilindru. În funcţie de modul de conducere, motorul poate oferi fie o putere mai mare, fie o economie de carburant mai mare. Şoferii vor putea controla motorul şi prin două moduri de speciale de condus - sport şi eco.

Motorul va fi prezentat la Paris luna viitoare, iar SUV-ul Infiniti QX50, pe care va fi montat, intră la vânzare în 2018.

Planul Nissan e ca pe viitor motorul să ajungă pe mai multe modele, însă priorităţile ar fi Kadjar şi Qashqai, cred jurnaliştii de la Autoexpress. Japonezii cred că noua tehnologie nu va fi o alternativă doar la diesel ci şi la maşinile electrice.

Totuşi, înaintea Nissan, şi Saab a crezut mult în viitorul motorului cu compresie variabilă şi totuşi nu a reuşit să-l aducă pe piaţă. Suedezii lucrau la proiect la începutul anilor 2000 însă odată ce compania a fost preluată de General Motors, americanii au renunţat la idee din cauza costurilor.