Sari la conținut

Prețul ascuns al mașinii second-hand. Cu cât este păcălit, în medie, un șofer român

În târgurile auto second-hand din România un Volkswagen Golf poate avea la bord cu peste 50.000 de kilometri mai puțin decât în târgul german din care a fost adus. Iar atunci când dau kilometrajul înapoi sau ascund lovituri și alte defecțiuni sub un strat proaspăt de vopsea, vânzătorii de mașini la mâna a doua îl păgubesc pe cumpărător.

Din cauza problemelor mascate, mașinile la mâna a doua vândute în România sunt cu 980 de euro mai scumpe decât ar trebui, arată un studiu realizat de un site comparativ de oferte auto.

Cumpărătorii de maşini pe motorină sunt cei mai dezavantajaţi, plătesc în medie cu 1.100 de euro mai mult decât ar trebui pe o maşină la mâna a doua, în vreme maşinile pe benzină au preţul umflat cu peste 600 de euro.

Despre automobilele rulate aduse din Germania s-ar putea spune că, de fapt, sunt la mâna a treia. Intermediarii români le cumpără de obicei din târgurile auto nemţeşti mai ieftine, unde ajung modele care fie au un kilometraj ridcat, fie sunt lovite. Dacă nu sunt deja reparate de mântuială de vânzătorii din Germania, sunt cosmetizate de intermediarii români, care mai apoi le dau şi kilometrajul înapoi.

Iar o comparaţie a datelor din târgurile româneşti şi cele germane arată că nu mai puţin de opt din zece maşini second hand ar putea avea kilometrajul măsluit.

Ascunderea defecţiunilor şi a distanţelor parcurse în realitate real îi păgubeşte cel mai mult pe cumpărătorii de maşini premium la mâna a doua, precum Mercedes, BMW sau Audi, care ajung să dea cu 1.800 de euro mai mult decât ar trebui.

Ca să nu pice în capcana intermediarilor, cumpărătorii trebuie să fie foarte atenţi la detalii. O maşină vizibil uzată, dar cu un kilometraj scăzut trebuie să ridice suspiciuni. Desigur, varianta ideală este verificarea maşinii într-un service înaintea achiziţiei. Însă puţini sunt vânzătorii care acceptă aşa ceva.

Şi mai este şi varianta achiziţiei unei maşini noi. Chiar dacă aceasta îşi pierde din valoare cu fiecare kilometru parcurs, pe termen lung, costurile cu întreţinerea sunt mai mici.