Sari la conținut

Programul Rabla funcţionează diferit în 2014. Principiul nr. 1: Primul venit, primul servit

Distribuţia tichetelor din Programul Rabla 2014 nu se va mai face anul acesta pe judeţe, în funcţie de vechimea parcului auto din fiecare judeţ, ci în funcţie de cerere. Tichetele electronice vor fi extrase dintr-o bază de date naţională de dealerii auto, pe măsură ce se înscriu solicitanţii.

Sistemul va fi destul de simplu: doritorul va merge la comercianţi, care vor avea la dispoziţie numai tichete electronice, pe care le vor scoate din baza naţională. Mai exact, va funcţiona pe sistemul „primul venit, primul servit”.

Anul trecut, tichetele Rabla au fost distribuite colectorilor în funcţie de numărul autovehiculelor uzate din fiecare judeţ, criteriu după care urmau să fie distribuite şi dealerilor auto anul acesta. Metoda a generat cozi de zeci de ore la dealeri, timp pierdut şi mulţi nervi pentru participanţii la program. În urma dezbaterii publice, s-a hotărât ca în 2014 toate tichetele să fie la dispoziţia oricărui dealer, în funcţie de cerere.

Totodată, spre deosebire de anul trecut, tichetele nu vor mai fi distribuite în etape, ci vor fi toate disponibile de la lansarea programului.

Cei care vor dori să îşi caseze maşina mai veche de opt ani pentru a beneficia de o reducere de 6500 de lei la achiziţia unui autoturism nou se vor prezenta direct la dealerul auto de la care sunt interesaţi să cumpere şi se vor înscrie, urmând ca apoi să meargă la un colector pentru casare, la Poliţie pentru radierea autovehiculului, revenind apoi la dealer pentru a încheia contractul de vânzare - cumpărare.

Cei care vor să îşi caseze vechea maşină, dar nu şi să cumpere o maşină nouă, pot ceda dreptul de folosire a primei de casare altcuiva, cu care trebuie să meargă la dealer. Astfel, atunci când va fi eliberat tichetul electronic, acesta va fi emis pe numele celui care cumpără autoturismul, susţine ministrul Mediului, Attila Korodi.

În cifre, ar urma să fie puse la dispoziţia proprietarilor 20.000 de tichete, cu un buget total de 140 de milioane de lei, valoarea fiecărui tichet fiind de 6500 de lei.

Business Club