Sari la conținut

Proprietarul Peugeot analizează preluarea Opel de la GM

Grupul PSA, proprietarul Peugeot şi Citroen, analizează achiziţia diviziei europene a General Motors (GM), acord care ar transforma industria auto a Europei, potrivit unor surse apropiate situaţiei, transmite Bloomberg.

psa opel

Producătorul auto francez discută preluarea Opel şi a brandului britanic Vauxhall de la grupul american GM, iar acordul ar putea fi convenit în următoarele câteva săptămâni, au spus persoanele, care au adăugat însă că discuţiile ar putea să nu ducă la un rezultat.

PSA a anunţat că este în discuţii cu Opel pentru extinderea unor proiecte de cooperare.

Un purtător de cuvânt al Opel a refuzat să comenteze imediat.

Acţiunile PSA au urcat în urma informaţiilor cu 5,9%, la 18,99 euro pe unitate, evaluând compania la 16,5 miliarde de euro.

Combinarea celor două companii ar crea un producător auto cu o cotă de piaţă de circa 16% în Europa, depăşind Renault ca al doilea mare producător de automobile din regiune după Volkswagen.

Acordul ar fi a doua tentativă de combinare a celor doi constructori. GM a vândut o participaţie de 7% la grupul francez în 2013, după ce economiile rezultate în urma colaborării au fost sub aşteptări.

PSA analizează preluarea pentru a se extinde şi a dobândi tehnologia Opel în domeniul vehiculelor electrice şi pentru a face economii din achiziţii comune şi eventuale reduceri de costuri, a spus una dintre persoane.

Pentru GM, vânzarea ar marca ieşirea din Europa, în special după ce votul britanicilor pro-Brexit a dus la devalorizarea lirei sterline şi scăderea profitului, a arătat persoana.

Eşecul colaborării cu GM a obligat PSA să solicite în 2014 sprijin financiar din partea guvernului francez şi a companiei chineze Dongfeng Motor, care deţin fiecare câte 14% la grup, alături de familia Peugeot.

Sub conducerea directorului general Carlos Tavares, PSA a revenit la profit prin concentrarea pe modele mai puţine, dar profitabile.

GM, pe de altă parte, a fost obligat să amâne planurile de oprire a pierderilor în Europa, din cauza costurilor provocate de Brexit.

Operaţiunile europene ale GM au înregistrat pierderi de 257 de milioane de dolari în 2016, după un rezultat negativ de 813 milioane de dolari în anul precedent.

Opel nu reuşeşte de ani de zile să obţină profit, pe fondul concurenţei din partea unor companii precum Hyundai Motor şi Skoda, divizie a VW, care au costuri mai mici decât producătorul din Germania.

După falimentul GM, grupul american a fost aproape de vânzarea Opel în 2009, dar până la urmă a păstrat divizia pentru a-şi asigura o prezenţă considerabilă în Europa.

Importanţa Opel a crescut după ce GM a retras brandul Chevrolet din Europa.

Sursa: News.ro