Sari la conținut

Robotul care face uitată parcarea laterală

Geta, care aparent vine de la Get a Car, este un robot cu senzori laser care alunecă sub maşină, o ia pe sus, găseşte un loc de parcare şi îţi parchează maşină milimetric, fără efort şi fără zgârieturi.

Robotul, care urmează să fie lansat cât de curând, are nevoie de numai două minute să parcheze o maşină, nu are nevoie de șine, se poate roti la 360 de grade deci are o mobilitate excepţională şi va folosi spaţiul într-un mod mult mai „economic” decât o fac oamenii.

Reprezentanţii companiei Yee Fung Automation, care sunt în spatele conceptului Geta, au declarat că principalul scop al acestui robot este să eficientizeze spaţiul din parcările deja supraaglomerate ale metropolelor.

Numărul de maşini aflate în circulaţie din China este în continuă creştere şi se aşteaptă să ajungă la 200 de milioane până în 2020, majoritatea fiind localizate în centrele urbane. De aceea guvernul chinez atrage atenţia asupra faptului că va deveni din ce în ce mai greu pentru şoferi să găsească un loc de parcare.

Geta se descurcă mult mai uşor decât un om să găsească un loc bun în care maşina ta să se „odihnească” decât ar putea un om să o facă vreodată. Şi asta deoarece robotul se conectează la un calculator care are o harta exactă a parcării supraetajate şi a locurilor ocupate şi îl ajută pe micuţul pe roţi să se orienteze rapid către un loc liber.

Roboţelul mov cu verde va costa peste un milion de yuani, care înseamnă aproximativ 150.000 de dolari, însă cei de la Yee Fung Automation sunt încrezători că marile oraşe din lume vor fi extrem de interesate să îl achiziţioneze.

Pentru acei şoferi care nu vor însă să depindă de un robot care să le parcheze maşinile, canadianul William Liddiard a inventat o roată omnidirecţională care îţi ajută maşina să se mişte în lateral.

Inventatorul a investit 60.000 de dolari din proprii bani şi opt an de muncă şi cercetarei.

Rotila îi permit unei maşini cu o greutate de maxim 2 tone să se mişte atât în lateral ca şi cum ar alunecă pe o suprafaţă îngheţată, cât şi să se întoarcă la 360 de grade într-un spaţiu extrem de îngust.

Deşi pentru moment roţile ingenioase se află în stadiul de prototip şi canadianul trebuie să mai aştepte până sunt declarate „apte de drum” de oficialităţi, există multe şanse că ele să fie produse în masă şi companiile auto s-au arată deja interesate de proiect. Preţul unei astfel de roţi este estimat la 1.500 de dolari.