Sari la conținut

Secrete periculoase din industria auto. Mașini cu defecte, vândute drept bune

Din toată afacerea, dealer-ul are cel mai mult de câştigat, iar producătorul, cel mai mult de pierdut, ca reputaţie şi daune plătite, în caz că defectul duce la accidente.

În America, până la o treime din maşinile rechemate în service nu ajung să fie reparate. Anul trecut, cel puţin 3,5 milioane de maşini la mâna a doua au fost scoase la vânzare pe internet, fără ca potenţialii cumpărători să fie informaţi asupra posibilelor defecte, potrivit portalului Carfax.

Uneori, se întâmplă ca nici primul proprietar al maşinii să nu ştie de defecte decât dacă urmăreşte cu mare atenţie anunţurile de rechemări.

Practic, cumpărătorii nu sunt anunţati că maşina lor a putea avea probleme. Dealerii profită de lipsa de informare a clienţilor ca să vândă maşinile la un preţ cât mai sus.

De multe ori, hibele nu sunt vizibile cu ochiul liber sau la o banală revizie tehnică. Este şi cazul General Motors, care de curând a rechemat 2,6 milioane de maşini care ar putea defecte la o piesă care ţine cheia în contact. S-a descoperit că acea piesă ar fi putut declanşa oprirea motorului în mers şi chiar blocarea air-bag-urilor. Producătorul auto comandase special piesa pentru a face o economie de un singur dolar la fiecare vehicul. Acum, General Motors trebuie să plătească 750 de milioane de euro ca să remedieze problemele, dar cele mai mari pierderi sunt legate de reputaţie şi de cota de piaţă. General Motors trebuie acum să cheltuie foarte mult ca să-şi repare imaginea şi să recâştige încrederea clienţilor.

Toţi marii producători fac rechemări de maşini. Calitatea a scăzut, timpii de producţie s-au redus, iar întregul proces implică o serie de furnizori de piese şi componente care pot livra marfă de proastă calitate.

Maşinile scapă de reparaţii pentru că mulţi proprietari de maşini cer din start altă maşină de la dealer în cazul în care descoperă probleme.

În situaţia unor rechemări masive, piesele noi nu pot fi furnizate în timp util, iar proprietarii îşi pierd răbdarea, aşa că maşinile defecte ajung înapoi la dealeri care pot să fenteze reglementările şi să nu mai facă niciun fel de reparaţii. (Business Club)