Sari la conținut

Strategia Dacia pentru a demonstra că are maşini bune

După ce şi-a redus avântul pe piaţa europeană anul trecut, Dacia va investi mai mult în promovare anul acesta. Directorul comercial, Francois Mariotte, a declarat pentru Automotive News că Dacia va încerca să îi facă pe şoferii care au auzit de marca românească să încerce maşinile produse la Mioveni.

Anul trecut Dacia a vândut aproape 383.000 de maşini în Europa, în creştere cu peste 5% faţă de 2014. Însă evoluţia a fost sub media pieţei, care a avansat cu 9%. Prin urmare, în ciuda vânzărilor mai mari, cota de piaţă a Dacia în Europa a scăzut de la 3,7% la 2,7%. Marca românească deţinută de Renault a ajuns astfel să fie egalată de un alt brand ieftin, Kia.

Totuşi preţul nu mai este atât de relevant. Dacia a crescut în anii de criză, când modelele Logan, Sandero sau Duster au fost alternativele perfecte pentru şoferii care fie nu şi-au mai permis, fie nu au mai vrut să îşi cumpere modele mai scumpe.

Potrivit analiştilor de la IHS încrederea consumatorilor europeni a revenit între timp, la fel şi interesul pentru modele mai scumpe. Şi, aceiaşi analişti spun că Dacia suferă din lipsa unor modele noi. Vânzările celui mai popular model, Duster, au scăzut anul trecut în Europa cu 1,8%. Şi abia la anul va fi lansată o nouă generaţie a acestei maşini. Până atunci, Dacia încearcă să aducă o gură de aer în oferta sa prin cosmetizarea maşinilor pe care deja le are la vânzare. La Geneva, a prezentat o ediţie specială a modelelor Duster, Sandero, Logan MCV, Dokker şi Lodgy, cu jante de aliaj şi bare de protecţie de culoarea caroseriei.

La toamnă vor veni şi versiuni facelift pentru Logan şi Sandero. Îmbunătăţirea aspectului vizual a modelelor vechi poate să ajute vânzările, dar şoferii europeni, mult mai încrezători în puterea lor financiară vor maşini noi. Un model despre care s-a spus că ar putea fi vândut în Europa sub sigla Dacia este Renault Kwid, care a fost creat iniţial pentru India. Însă, Carlos Ghosn, şeful grupului fancez, a dat de înţeles că piaţa europeană nu este deocamdată o prioritate pentru micuţul Kwid.

De săptămâna viitoare, Dacia va avea un nou director general.

Francezul Yves Caracatzanis îl va înlocui pe Nicolas Maure, pleacat în Rusia la Lada. Sarcina noului director Dacia va fi să vină cu o strategie de vânzări mai potrivită pentru actualele condiţii de pe piaţa europeană. Iar Caracatzanis este un om capabil să privească lucrurile în ansamblu. Înainte să vină la Dacia a fost directorul industrial Renault pentru Eurasia. De altfel, de mai multă vreme Dacia încearcă să-şi schimbe imagine de maşină low cost. Vrea să intre în categoria bine poziţionată în raportul calitate-preţ.