Sari la conținut

Toyota este cel mai valoros brand auto din lume. BMW, Mercedes și Honda sunt și ele printre fruntașe

Foto: Gulliver/GettyImages

Spre deosebire de alte clasamente, care au la bază opinia consumatorilor, cel întocmit de Forbes calculează profitul giganților din industrie. Câștigători sunt cei care generează suficiente câștiguri în industrii în care imaginea mărcii joacă cel mai important rol.

Prima poziție continuă să-i aparțină gigantului american Apple, cu o valoare de brand de 154,1 miliarde de dolari. El este urmat de alte două nume grele de dincolo de Ocean, Google și Microsoft.

Toyota este cel mai bine cotat brand auto din clasament, reușind chiar să se plaseze în top 10. Gigantul japonez se află pe poziția a șasea în clasamentul Forbes, cu o valoare de brand estimată la 42,1 miliarde de dolari. În primul sfert al clasamentului, adică printre primele 25 de branduri din lume, se mai strecoară și alte nume cunoscute.

Spre exemplu, BMW apare pe locul 14 cu o valoare de brand de 28,8 miliarde de dolari. El este urmat îndeaproape de Mercedes-Benz, pe locul 20, cu o valoare de brand de 26 de miliarde de dolari. Surpriza auto în topul primelor 25 de brandui la nivel mondial este Honda. Constructorul japonez dovedește că are o imagine puternică și, la nivel mondial, numele său este sinonim cu profitabilitate și încredere. Japonezii s-au poziționat pe locul 23, cu o valoare de 25.2 miliarde de dolari.