Unele mașini hibride consumă de patru ori mai mult combustibil decât indică producătorii

Data publicării:
GM Showcases Electric Car On Capitol Hill
WASHINGTON - JULY 19: An electric cable is attached to the side of a Chevrolet Volt vehicle during a viewing on Capitol Hill July 19, 2007 in Washington, DC. The Volt is a plug-in electric vehicle which will run its first 40 miles without using any gasoline, and then the battery pack will be re-charged by a small internal combustion engine that runs on gas, diesel or ethanol when required. The vehicle is expected to be on the market by 2010. (Photo by Alex Wong/Getty Images)

Autovehiculele de tip hibrid, considerate „prietenoase cu mediul”, produc de patru ori mai mult dioxid de carbon (CO2) în comparație cu specificațiile producătorilor, se arată într-un raport australian, potrivit Agerpres.

GM Showcases Electric Car On Capitol Hill
FOTO: Gulliver/Getty Images

Raportul, întocmit de Australian Automobile Association (AAA), a descoperit că în cadrul unor teste efectuate în condiții reale unele vehicule noi utilizează cu 59% mai mult combustibil față de informațiile furnizate în materialele publicitare.

Un vehicul electric hibrid testat de AAA utiliza de patru ori mai mult combustibil decât specifica producătorul său, fapt care încărca factura proprietarilor acelui tip de mașină cu peste 750 de dolari față de ceea ce se arăta în reclame.

Pe baza acestui raport, AAA a făcut un apel la guvernul australian pentru introducerea obligativității testărilor în condiții reale a emisiilor generate de mașinile noi.

„Reglementări mai stringente cu privire la emisii au ca rol reducerea poluării și a cantității de combustibil utilizat, însă rezultatele noastre sugerează că astfel de beneficii se produc, în principal, numai în laborator”, a declarat Michael Bradley, director executiv în cadrul AAA, în cadrul unui comunicat emis luni.

„Sistemul actual îi duce în eroare pe consumatori și organismele de reglementare. Doar testările în condiții reale pot reduce costurile pentru consumatori și pot aduce beneficii ecologice semnificative”, a adăugat acesta, conform sursei citate.

În cadrul studiului desfășurat pe parcursul a 18 luni, cu o valoare de 390.000 de dolari americani, AAA a realizat teste în condiții reale asupra a 30 de vehicule. Însă asociația a ales să nu divulge detalii despre mașinile în cazul cărora rezultatele au fost slabe, deoarece acest lucru nu ar fi corect față de automobilele care nu au fost testate.

În anul 2002, diferența dintre valoarea consumului de combustibil constată în condiții reale și cea din testele de performanță efectuate în laborator a fost de 10%. Cifra a crescut la 35% în 2014 și se estimează că va ajunge la 49% până în 2020 în condițiile în care producătorii continuă să își optimizeze testele de laborator.

Calitatea combustibilului din Australia este considerată cea mai slabă din cele 35 de state membre ale Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), benzina fără plumb conținând până la 150 părți per milion (ppm) de sulf în comparație cu cel mai bun combustibil din lume, despre care AAA susține că are un conținut de sulf de sub 10 ppm.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri