Sari la conținut

Volkswagen a angajat un fost șef al Opel ca director de strategie

 

Foto: Gulliver/Getty Images

În perioada 2012 — 2013, Thomas Sedran a fost director interimar al Opel și până în iunie 2015 șeful brandurilor Chevrolet și Cadillac (deținute de General Motors) în Europa. El va fi șeful strategiei VW începând cu 1 noiembrie, a anunțat luni grupul german. 

Este al doilea director important recrutat de VW în ultimele două săptămâni, după ce Christine Hohmann-Dennhardt, șef al departamentului pentru integritate și probleme legale la rivala Daimler, a fost numită într-o poziție similară la VW, începând cu 1 ianuarie 2016, informează Agerpres.

Cancelarul german Angela Merkel va efectua o vizită oficială în China, în perioada 29-30 octombrie. China și Germania se bucură de relații privilegiate, cu consultări interguvernamentale regulate, un format pe care Beijingul nu îl întreține decât cu Berlinul în Europa și care conduce de multe ori la contracte importante pentru companiile germane. 

Un oficial german a declarat luni, pentru Reuters, că nu este obligatoriu ca scandalul emisiilor cu care se confruntă Volkswagen să afecteze încrederea în alte companii germane care operează pe piața chineză. „Este discutabil cât de mult a afectat scandalul VW credibilitatea industriei germane în China, nu cred asta”, a apreciat oficialul. 

Precedenta vizită a Angelei Merkel în China — țară care reprezintă 8% din exporturile germane — datează din iulie 2014 și a condus la semnarea unor acorduri comerciale și de investiții, între care două noi fabrici pentru Volkswagen și comenzi pentru 123 de elicoptere pentru constructorul de aeronave Airbus. 

Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, inclusiv în Germania, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. 

Rechemarea tuturor celor 11 milioane de vehicule va fi printre cele mai mari din istorie, similară cu cea efectuată de Toyota în perioada 2009-2010, când a rechemat peste 10 milioane de vehicule din cauza unor probleme la accelerație. 
Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.