Sari la conținut
News Alert

Volkswagen atacă supremația Toyota. Strategia presupune investiții de 86 de miliarde de euro

Pentru perioada 2015-2019, Volswagen a pus la punct o strategie de investiţii menită să zdruncine supremaţia japonezilor de la Toyota. Din cele 86 de miliarde de euro pe care le va investi, cea mai mare parte, 64 de miliarde, va merge că divizia auto-moto.

Celelalte 21 de miliarde sunt direcţionate către inovaţie şi cercetare, inclusiv către design şi reducerea poluării. Iar din investiţiile în divizia auto-moto jumătate vor fi făcute acasă, în Germania.

Se estimează că producătorul va fi din nou compania cu cele mai mari cheltuieli pentru cercetare din întreaga lume, în faţa celor de la Samsung şi de la Intel.

În comunicatul emis de Volkswagen se arată că grupul depinde de cheltuielile uriașe pentru cercetare din cauza presiunilor din industrie și a ritmului rapid de inovare. Secretul este să balanseze aceste costuri în aşa fel încât să-i crească profitabilitatea.

Până în 2017, grupul și-a propus să aibă venituri cu 5 miliarde de euro mai mari de la marca Volkswagen. Nici celelalte mărci nu sunt ignorate, constructorul caută să extindă puternic portofoliul de modele. Până la sfârșitul anului viitor, Volkswagen vrea să introducă pe piaţă 100 de modele, inclusiv o nouă linie Audi A4 și o altă versiune a SUV-ului Porche Macan.

Altă cale de atac la supremaţia Toyota este extinderea în China. Volkwagen a pus deoparte mai mult de două miliarde de euro pentru a construi două fabrici în China, este cea mai mare piaţă de desfacere pentru mașinile grupului și își reduce costurile fiind mai aproape de clienţi.

În încercarea de a depăşi Toyota, strategia germanilor a început deja să dea roade. După primele nouă luni ale lui 2014, constructorul japonez are un avans de 72.000 de maşini, sensibil mai mic faţă de aproape 230.000 cât avea anul trecut.

Volkswagen prinde rapid din urmă, iar în acest an și-ar putea atinge ţinta de 10 milioane de mașini vândute, cu patru ani mai devreme decât spera iniţial.

O mare parte a meritului îi revine directorului general Martin Winterkorn, sub a cărui conducere Volkwagen a atras în grup mărci precum Porsche, Scania, MAN și Ducatti.

A urcat pe poziţia de director general în 2007 - de atunci numărul uzinelor Volkwagen a crescut de peste două ori. În prezent, grupul deţine peste o sută de fabrici în 17 ţări și are o forţă de muncă de aproape 600.000 de angajaţi, adică de peste două ori mai mult decât populaţia municipiului Constanţa.