Sari la conținut

Grupul Volkswagen a decis viitorul brandurilor pe care le deține

Volkswagen AG nu intenționează să vândă niciunul dintre brandurile sale sau să-și majoreze capitalul pentru a face față costurilor legate de scandalul emisiilor (Dieselgate), a afirmat președintele Consiliului de supervizare al VW, Hans Dieter Poetsch, într-un interviu acordat publicației germane Boersen - Zeitung, transmite Reuters, citată de Agerpres.

Emissions Falsification Scandal Rocks Volkswagen

Grupul Volkswagen este solid din punct de vedere financiar și are multe opțiuni de finanțare. Și asta fără măsuri extraordinare, cum ar fi majorarea capitalului. O astfel de măsură nu este luată în considerare în acest moment. De asemenea, nu ne gândim să vindem niciunul din brandurile noastre, a declarat Poetsch.

Volkswagen a pus deoparte 17,8 miliarde de euro (19,8 miliarde de dolari) pentru a acoperi costurile legate de scandalul emisiilor pe plan global.

Poetsch a indicat că nu se așteaptă să fie necesare provizioane suplimentare.

„Evoluțiile cele mai probabile sunt reflectate în provizioanele de până acum. Apreciem că sunt la un nivel solid”, a explicat oficialul VW pentru Boersen-Zeitung.

La 30 iunie, grupul german avea lichidități nete de 28,8 miliarde de euro (32,4 miliarde de dolari), iar directorul financiar Frank Witter declara că obiectivul VW este să mențină la 20 de miliarde de euro lichiditățile nete pentru a asigura finanțarea necesară și a proteja ratingul de credit. Cel mai mare producător auto european generează în fiecare trimestru numerar în valoare de miliarde de euro și, dacă ar fi necesar să-și achite obligațiile, ar putea accesa piețele financiare.

Volkswagen a anunțat recent că va plăti 16,3 miliarde de dolari, după ce a recunoscut că ani de zile a folosit un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel în SUA, acceptând să răscumpere vehiculele de la consumatori și să furnizeze fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice.

Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.