Sari la conținut

Volkswagen și-ar putea vinde unele mărci

Printr-un contract semnat în aceasta săptămână Volkswagen va lua de la un sindicat format din 13 bănci un împrumut de 20 de miliarde de euro cu scadența pe un an.

Potrivit unor surse citate de Reuters, Volkswagen le-a transmis bancherilor că mai multe mărci ale companiei auto vor fi scoase la vânzare dacă apar probleme la plata creditului. Deja ar exista o listă cu numele de care Volkswagen ar putea să se despartă în cazul în care pagubele scandalului scapă de sub control.

Sursele spun că pe lista Volkswagen s-ar afla mărcile auto de lux Bentley și Lamborghini, precum și marca de motociclete Ducati. Însă în cazul acestora, compania este conștientă că nu va încasa foarte mulți bani. De pildă, Ducati a fost preluată de Audi pentru aproape un miliard de euro, dar prețul pentru constructorul italian, fără datorii a fost de circa 150 de milioane de euro.

Bani mulți ar putea fi obținuți însă din active mai puțin vizibile. Aproximativ cinci miliarde de euro ar putea fi încasați din vânzarea diviziei de inginerie a constructorului de camioane MAN. Aceasta produce motoare pentru nave, turbine pentru centrale electrice și componente pentru sisteme de propulsie.

Există însă limite peste care nu se va trece. Audi și Porsche nu sunt de vânzare. În cel mai rău caz, Volkswagen nu va renunța complet la ele, ci le va lista pe bursă, așa cum a făcut și Fiat cu Ferrari. De altfel, grupul german încearcă pe cât posibil să își păstreze în portofoliu toate mărcile pe care le are acum. Acesta este și motivul pentru care Volkswagen a apelat înainte de toate la bănci pentru finanțare. Compania încă nu știe la cât se va ridica factura în scandalul motoarelor diesel. Numai rechemările în service ar putea costa o avere.

„Nu putem face decât estimari. Dar dacă luăm în calcul 3.000 de euro pentru fiecare mașină, înseamnă costuri de aproximativ 33-35 de miliarde de euro pentru Volkswagen. Iar aici nu intră în calcul toate amenzile și procesele care ar putea apărea”, a declarat Darren Sinden, director de cercetare la Admiral Markets.

Numai în Statele Unite, de unde a pornit scandalul, pe numele Volkswagen au fost intentate 500 de procese. Și, pe lângă rechemări și posibile amenzi, compania are și încasări în scădere. Iar în luna octombrie, vânzările mondiale ale întregului grup s-au redus cu 3,5%. Cea mai mare cădere, de peste 5% a fost înregistrată de mașinile cu sigla Volkswagen, în vreme ce Audi și Porsche au fost în creștere.