De ce e bine să bem cafea

Data actualizării: Data publicării:
cafea getty

Cafeaua, această licoare pe care o savurăm în fiecare dimineaţă cu plăcere, ar putea combate demenţa. Un nou studiu spune că anumiți compuşi din ea protejează creierul.

(Urmăriți pe Digi World, în fiecare vineri, de la ora 19:00, „Jurnalul de Științe”, cu Teodora Băloi)

După ani de cercetări, în care oamenii de ştiinţă au încercat să afle care este legătura dintre consumul de cafea şi reducerea riscului de a face demenţă, apar şi primele rezultate.

Experţii Universităţii Indiana spun că 24 de compuşi din cafea, inclusiv cafeina, sporesc producerea enzimei NMNAT2, care protejează creierul de boli degenerative şi stres.

Rezultatele vor ajuta la crearea unor medicamente care să crească nivelul acestei enzime în creier, pentru a bloca instalarea afecţiunilor precum demenţa.

Citiți și: Viață sănătoasă. Cafeaua - beneficii și riscuri

Cafeaua conține și o mulțime de antioxidanți, care protejează împotriva radicalilor liberi.

Un alt efect „secundar” al consumului constant de cafea este prevenirea depresiei.

Iar dacă este băută cu înghițituri mici, contribuie la menținerea atenției.

Cercetătorii americani mai spun că trei cești pe zi pot preveni carcinomul, un tip de cancer de piele.

Medicii subliniază însă că secretul acestor beneficii stă în moderație. Tot ce depășește patru cești pe zi este considerat exces.