Realitatea virtuală trece dincolo de jocuri. A patra revoluție industrială

Data publicării:
realitate virtuala

Cel mai mare târg de jocuri video din lume şi-a deschis porţile la Koln. În centrul interesului e realitatea virtuală şi utilizările ei dincolo de lumea jocurilor. Dezvoltatorii vorbesc despre industria 4.0. A patra revoluţie industrială care face pasul de la fabrica automatizată la fabrica inteligentă.

Sub moto-ul „Eroi într-o nouă dimensiune”, târgul Gamescon îşi concentrează toată atenţia asupra realităţii virtuale. 2016 e anul lansării Playstation-ului VR, căştilor Oculus Rift şi Vive de la HTC. Preţurile merg de la 400 de dolari în sus, însă dezvoltatorii spun că jocurile nu mai seamănă cu nimic de până acum.

Jucătorii se izolează de realitate şi plonjează într-o lume nouă, se mişcă într-o lume nouă, trăiesc emoţii noi acolo. E o experienţă foarte intensă.

Aplicaţiile însă nu se limitează la jocurile video. Realitatea virtuală poate schimba orice, de la educaţia elevilor la antrenamentele piloţilor, poate simula operaţii chirurgicale şi poate transforma cinematografia. Apogeul tehnologiei însă poate fi atins în industrie.

Folosim căştile de realitate virtuală în industrie, de pildă în industria auto, în medicină, în educaţie. Sunt atât de multe posibilităţi. Amuzant e că limitele ţin mai degrabă de imaginaţia noastră decât de ce putem face cu aceste tehnologii. Cu fiecare idee deschidem o nouă arie de utilizare”, spune Graham Breen, managerul proiectului Vive al HTC.

Aproape 9 miliarde de dolari s-au investit până acum în dezvoltarea dispozitivelor de realitate virtuală, iar Deloitte estimează că încasările industriei vor trece abia în acest an pragul de un miliard. Compania de consultanţă se aşteaptă la vânzări de 2,5 milioane de console în acest an şi 10 milioane de jocuri.

Dincolo de distracţie, în celelalte sfere de utilizare, experimentele continuă. Înainte ca industria să-şi dea seama cum va crea fabrica inteligentă, marii comercianţi au dat deja formă magazinului inteligent. Ikea, Tommy Hilfiger, Lowe Toms şi NorthFace au inclus deja realitatea virtuală în eforturile lor de marketing. Clienţii pot decide cum să-şi mobileze camera în realitatea virtuală, pot vedea prezentările de modă de parcă ar sta în primul rând şi se pot face o plimbare virtuală prin Marele Canion fără a ieşi din magazin.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri