Vitamina C, ajutorul nesperat în tratarea leucemiei?

Data publicării:
Vitamin Sales Go Up As Consumers Struggle With Cost Of Health Care
Foto: Guliver/Getty Images

Vitamina C poate preveni, ba chiar şi trata leucemia. Două noi studii au descoperit că opreşte multiplicarea celulelor canceroase din măduvă.

Numeroase studii anterioare au demonstrat că oamenii cu deficienţe de vitamina C au un risc crescut de cancer. Iar acum, cercetătorii americani au făcut mai multe teste pe şoareci şi au reuşit să înţeleagă exact cum funcţionează acest antioxidant.

Într-unul dintre studii, publicat în revista Nature, au descoperit că vitamina C poate forţa celulele stem să se maturizeze şi să-şi urmeze cursul normal de viaţă, în loc să se multiplice necontrolat şi să provoace cancer sanguin.

Al doilea studiu arată că doze mari de vitamina C omoară celulele leucemice şi restabilesc funcţia normală a enzimei (enzima TET2) care reglementează producţia de sânge.

Experţii nu au reuşit încă să stabilească doza ideală de vitamina C şi nici nu au descoperit care dintre tipurile de cancer este favorizat de niveluri mici de vitamina C, dar sunt semne încurajatoare că vitaminca C are mai multe beneficii decât se știa.

Pentru mai multe știri din domeniul științei și tehnologiei, urmăriți în fiecare vineri, de la ora 19:00, pe Digi World, „Jurnalul de științe”, prezentat de Teodora Safta.