Sari la conținut

Cumpărături hi-tech la hipermarket

Hipermarketurile fac primul pas către plata cumpărăturilor electronice, metodă implementată de câţiva ani în alte state europene. Utilizatorii trebuie să folosească doar internetul wireless din magazin pentru a se conecta la sistemul electronic care gestionează preţurile alimentelor de la raft.

În cazul fructelor şi legumelor, produsele se cântăresc la raion, iar apoi eticheta cu codul de bare este scanată.

La finalul cumpărăturilor, clienţii se pot duce la casă cu un cod generat pe telefon. Casiera scanează codul şi clientul plăteşte suma care apare pe ecranul telefonului. Reprezentanţii magazinului vor verifica totuşi aleatoriu dacă oamenii şi-au scanat toate produsele din coşul de cumpărături.

Poate un client cumpără de mai multe ori mai puţine produse, poate cumpăra de mai puţine ori mai multe produse, în funcţie de acest algoritm şi coeficientul de încredere poate să îi ceară o nouă scanare,” explicăBogdan Alexe, director în cadrul unei lanţ de magazine.

Coeficientul de încredere al clientului creşte în funcţie de câte produse a scanat corect. Dacă a "uitat" de unele dintre ele, atunci la următoarea vizită va fi controlat atent de reprezentanţii magazinului pentru că aplicaţia are un istoric al cumpărăturilor.

Timpul mediu petrecut la casă, dacă scanezi produsele aici, este de 1 minut şi 30 de secunde. Dacă însă vei scana fiecare aliment în parte cu ajutorul unei aplicaţii instalate pe telefonul mobil atunci întreg procesul va dura doar 30 de secunde.

Alte două hipermarketuri permit achitarea cumpărăturilor cu ajutorul unui telefon inteligent. În acest caz, produsele sunt scanate tot la casă, însă plata se face printr-o aplicaţie instalată pe telefonul mobil. Datele unui procesator de plăţi arată că anul trecut, volumul plăţilor realizate prin această metodă s-a dublat faţă de 2014.