Sari la conținut

Hackerii au reușit să preia de la distanță controlul asupra unui avion

Un avion cu pasageri a picat un test de siguranță când un grup de hackeri a reușit să preia controlul asupra aeronavei, în timp ce acesta se afla pe pistă. Un oficial guvernamental al SUA a dezvăluit că, împreună cu echipa sa, a reușit să intre în sistemele avionului, un Boeing 757, și să îl poată controla de la distanță.

Boeing 757

Foto: Shutterstock

Robert Hickey, oficialul de la Homeland Security, a atras atenția asupra ușurinței cu care a reușit să preia controlul asupra unui avion, pe aeroportul din Atlantic City. El a precizat că totul s-a întâmplat în 2016 și a dezvăluit mai multe detalii la Summitul CyberSat.

„Am intrat în sistemul avionului pe 19 septembrie 2016. Două zile mai târziu, am reușit să preluăm complet controlul”, a spus Hickey. Deși multe dintre detalii sunt clasificate, oficialul a precizat că s-a folosit de o serie de unde radio pentru a trece de bariera de securitate.

„Ceea ce înseamnă că nimeni nu s-a atins de avion. Nu am avut pe cineva în interior, totul s-a realizat de la distanță”, a declarat Hickey, care precizează că atunci când le-a atras atenția experților în siguranța aviației aceștia i-au spus că „nu e mare lucru”.

Compania Boeing a reacționat la aceste dezvăluiri și a declarat prin intermediul unui purtător de cuvânt că nu a identificat nicio vulnerabilitate în avioanele sale. Rezolvarea problemei de securitate ar costa peste 1 milion de euro și ar dura un an, a explicat Hickey.

Temeri pentru siguranța avioanelor în zbor au apărut și după ce un defect în sistemul de entertainment folosit de mari companii aeriene, precum Emirates, Virgin sau Qatar, în avioanele lor ar putea să le permită foarte ușor hackerilor să preia controlul asupra aeronavelor. Panasonic a negat însă că acest lucru ar fi posibil și nu a anunțat că va lua vreo măsură.

Bugul din sistemul Panasonic Avionics este folosit pe avioanele a 13 companii aeriene din lume și ar putea pune în pericol siguranța pasagerilor, avertizează cercetătorii de la IOActive.