Sari la conținut
News Alert

94,4% dintre gospodăriile românești au cablu

În urmă cu un deceniu, piaţa de recepţie a programelor TV era mult mai mică decât în prezent. Marea majoritate a celor aproape 3,8 milioane de abonaţi din 2005 recepţionau prin cablu posturile de televiziune, în vreme ce antenele satelit şi conexiunile IPTV erau aproape inexistente.

Însă, în anii ce au urmat piaţa a cunoscut o creştere spectaculoasă. Televiziunea prin cablu şi-a consolidat poziţia şi în paralel s-a dezvoltat substanţial televiziunea prin satelit captată de antenele instalate la fereastra abonaţilor.

Aşa se face că anul trecut serviciile de televiziune au sărit în premieră de șapte milioane de abonaţi. Este un grad de acoperire de 94,4% dintre gospodării, unul dintre cele mai mari din Europa.

Din totalul de șapte milioane de abonaţi, peste patru milioane şi jumătate recepţionează televiziune prin cablu. Mai mult, 2,4 milioane sunt abonaţi ai televiziunii prin satelit, în vreme ce serviciile IPTV nu au reuşit să aibă prea mult succes şi au mai puţin de 100.000 de utilizatori.

Cândva o noutate, televiziunea digitală reprezintă acum peste 60% din totalul pieţei, arată datele ANCOM.

Cel mai mare operator de servicii de recepţie a programelor TV este RCS & RDS, cu aproape 3,4 milioane de abonaţi dintre care, 2,6 milioane de abonaţi şi încă 750.000 prin satelit. Pe locul al doilea este Telekom, care are în total 1,45 de milioane de abonaţi la serviciile sale de televiziune prin, satelit cablu şi IPTV. Podiumul este completat de UPC cu 1,24 de milioane de abonaţi, cei mai mulţi la recepţia televiziunii prin cablu.

Transpus în procente, numărul de clienţi arată că RCS & RDS are o cotă de piaţă cumulată de aproape 47,5% pentru serviciile de televiziune prin cablu şi satelit. Compania de pe locul al doilea, Telekom deţine 20% din totalul abonamentelor, în vreme ce UPC are o cotă cumulată de piaţă de 17,5%.

De remarcat este faptul că piaţa de televiziune a crescut în ultimii ani suficient de mult cât să le permită tututor marilor operatori să îşi sporească numărul de abonaţi.

În medie, fiecare abonat îşi petrece patru ore în faţa televizorului. Iar serviciile de recepţie a programelor TV, indiferent dacă sunt prin cablu sau prin satelit, au o răspândire mai mare decât internetul fix, care la finele anului trecut aduna 4,3 milioane de conexiuni.