Sari la conținut

Analiză 2.0. Ello, reţeaua de socializare anti-Facebook

Pe 7 august 2014, platforma Ello a fost lansată pentru publicul larg şi de atunci atrage zeci de mii de utilizatori pe zi. Ello a fost supranumită „platforma anti-Facebook” datorită promisiunii de a nu afişa reclame. Dar dacă este să ne gândim la începuturile Facebook, la momentul respectiv site-ul lui Zuckerberg avea considerabil mai multă clasa decât "hi5" şi nu ne-am fi imaginat niciodată că o să se transforme în "monstrul" de marketing şi spam care este acum. Site-ul Ello are un design minimalist şi nu este la fel de "user friendly" ca alte platforme similare.

„Este beta, are multe erori, face lucruri ciudate, dar încercăm să le rezolvăm cât de repede putem" a declarat Paul Budnitz. El spune că este flatat că platforma sa a fost numită "anti-Facebook", dar a specificat că el nu a creat Ello în această idee.

„Nu considerăm Facebook-ul un competitor. Îl vedem că pe o platforma cu reclame. Noi suntem o reţea", a explicat Budnitz.

Reţeaua îşi propune să devină profitabilă din vânzarea unor instrumente de personalizare a profilurilor. Vom vinde caracteristici pentru câţiva dolari, spune fondatorul Ello.

Modelul tradiţional al unei reţele libere pentru utilizatori a fost cheia succesului, potrivit lui James McQuivey, analist la compania Forrester. Ceea ce înseamnă că oamenii preferă să poată accesa liber conţinutul unui site şi să suporte câteva reclame. Analistul a adăugat că este posibil ca utilizatorii să nu fie la fel de enervaţi de reclame precum am crede.