Sari la conținut

Aplicația care te ajută să iei Bacalaureatul

În ultimii ani, Bacalaureatul s-a transformat din examenul maturităţii în cel al imaturităţii. Asta arată rezultatele tot mai slabe obţinute la BAC, an de an. În încercarea de a schimba statisticile, trei tineri antreprenori vin în ajutorul noilor generaţii - o aplicaţie online. Este concepută ca un joc, astfel încât elevii să poată parcurge materia pentru BAC într-un mod distractiv.

Un joc de noroc, cu tot mai puţine şanse de câştig. Asta a ajuns bacalaureatul în ultimii ani. În 2011, elevii reuşeau să bată recordul negativ la promovabilitate - mai puţin de jumătate au luat atunci examenul. Iar interesul copiilor pentru şcoală continuă să scadă.

Adrian Stratulat, fondator Izibac: „Este destul de greu ca elev să rămâi concentrat asupra unei lecţii când ai de parcurs un zid de text fără nimic interactiv, fără nimic interesant.”

Raluca Bacinschi-Stratulat, fondator Izibac: „Rata de promovabilitate în ultimii ani a început să crească, dar credem noi într-un mod artificial, prin coborârea nivelului de testare în mare parte. Cei mai mulţi elevi de liceu renunţă la ideea de Bac. Şi noi cumva vrem să le oferim motivaţia să încerce să dea examenul ăsta.”

Dacă mai marii din Educație au făcut din manual unic prioritatea zero, trei tineri antreprenori vor să transforme învăţatul din obligaţie în distracţie. Aşa s-a născut Izibac, prima aplicaţie care te ajută să înveţi pentru examenul maturitatii.

Aplicaţia este uşor de folosit şi este concepută ca un joc.

Eduard Lache, developer Izibac: „Aplicaţia conţine în primă fază un quiz, un chestionar cu întrebări din materia de bacalaureat. Este gândit într-un mod gamificat, adică atunci când răspunzi la o întrebare primeşti puncte.”

Eduard Lache, developer Izibac: „Puncte cu care de exemplu poţi să afli răspunsul la întrebări, rezolvări şi să ai o explicaţie pas cu pas cum s-a ajuns acolo.”

Adrian Stratulat, fondator Izibac: „Noi ne dorim să avem şi premii în natură, prin partenerii noştri, de exemplu bilete la evenimente culturale, la teatru, film.”

Călin, elev: „Este foarte simplu de utilizat.”

Patricia, elevă: „Mi se pare mult mai distractiv.”

Elena, elevă: „Un mod foarte bun de practică.”

Luca, elev: „Sincer, cred că această aplicaţie ar putea chiar să înlocuiască testele.”

Pe lângă partea de învăţare prin joc, aplicaţia construieşte şi o comunitate a elevilor care învaţă pentru BAC.

Luca, elev: „Îţi dă oportunitatea de a vedea în ce relaţie eşti cu colegii tăi şi de la cine ai putea să ceri ajutor pe viitor, de la ce colegi ai putea să înveţi mai multe. Cred că ne ajută mai mult pe partea asta de cooperare decât pe partea de competitivitate.”

Aplicaţia va putea fi descărcată gratuit, începând din luna decembrie. Elevii care au testat-o deja aproape că au uitat de Instagram sau de Facebook.

Călin, elev: „Când am început să o folosesc, am vrut să văd dacă pot învăţa din ea. Pe parcurs, curiozitatea asta de învăţare deja a devenit autonomă şi mai mult mă jucam ca să mă joc. Adică învăţam fără să fiu conştient de asta.”

Elena, elevă: „Voiam doar să intru să fac câteva întrebări şi am descoperit că fără să vreau continui şi continui să fac.”

Luca, elev: „Pe aplicaţia asta am acces la informaţie, o am prezentată într-un format foarte uşor şi simplu de înţeles. E într-un fel profesorul la orice oră.”

Călin, elev: „La început, ai nişte întrebări mai uşoare, să zicem de încălzire, să vezi nivelul tău şi, mai târziu, pe măsură ce avansezi în test, întrebările devin din ce în ce mai dificile şi cu o complexitate sporită. Cum ar fi la BAC, subiectul unu, doi şi trei.”

Adrian Stratulat, fondator Izibac: „O să avem profesori colaboratori pe fiecare materie. Ne propunem să avem module. Un modul înseamnă toată materia pentru BAC. Să spunem ce ai de învăţat la fizică, la toate posibilele opţiuni, la preţul unei singure meditaţii la fizică.”

Echipa Izibac vrea să prezinte aplicaţia profesorilor, ca metodă complementară de evaluare.

Raluca Bacinschi-Stratulat, fondator Izibac: „Cumva să mergem cu aplicaţia la un liceu defavorizat, sperând să le mărim şansa de promovabilitate.”

Călin, elev: „Cu siguranţă ar fi profesori care ar spune...ok, eu ştiu mai bine să-mi predau materia, dar nu cred că ar fi unul care să zică nu învăţaţi de acolo sau nu repetaţi de acolo.”

Patricia, elevă: „Mai ales după o zi în care s-a predat şi toată lumea a acumulat anumite informaţii, la sfârşitul zilei să se facă o partidă de joc.”

Luca, elev: „De multe ori, când lumea a aflat că, hei, sunt în clasa a 12-a şi am BAC-ul anul ăsta, mă compătimeau puţin şi îmi spuneau că, na, succes, o să ai nevoie. Cu aplicaţia asta spun că mai scade puţin nivelul ăsta de presiune pe care o simt.”