Sari la conținut

Atacurile web s-au înmulţit. Un e-mail din 125 are conţinut malware 

FOTO: Getty Images

În primele două luni ale anului, rata malware-ului în email-uri a continuat să crească, iar distribuirea manuală a rămas cel mai întâlnit tip de înșelătorie în social media, în timp ce numărul atacurilor de tip spam și phishing au fost în scădere, conform raportului Symantec Intelligence.

În ceea ce privește social media, înșelătoriile distribuite manual au continuat să fie cele mai frecvente, reprezentând aproape 56% din toate atacurile din social media. Acest indice este în scădere față de 64,9% cât era în decembrie 2015, însă experții Symantec au constatat o creștere semnificativă a numărului de oferte false, acestea cumulând 38,6% din atacurile din social media, cu 10% mai mult decât la finalul anului trecut.

Numărul atacurilor de tip malware a rămas ridicat la începutul acestui an, înregistrând o medie de unul la 125 de email-uri, în timp ce în cazul organizațiilor cu 1.501 — 2.500 angajați rata a fost chiar mai ridicată, unul din 76 de email-uri. Din punct de vedere al industriei, retailul și construcțiile au înregistrat cea mai mare rată de malware, de unul din 97 de email-uri primite. Specialiștii apreciază că acestea se numără, totodată, printre primele trei industrii afectate de atacuri de tip spam, după sectorul minier.

În același timp, rata de spam și phishing au scăzut ușor, cea din urmă înregistrând cel mai redus nivel din ultimele 12 luni.

Natura amenințărilor cibernetice este în continuă schimbare, uneori apar noi tehnici de atac, iar în alte cazuri atacatorii recurg la tehnici vechi, pentru a vedea dacă au mai apărut între timp breșe în apărarea celor vizați. Dacă într-o lună apar foarte multe variante noi de malware, în alta se pot înmulți atacurile de tip spear-phishing.