Sari la conținut

Cum vom putea comanda mâncare pe Facebook

Facebook lansează o serie de funcţii ”utilitare”, aşa cum le denumeşte chiar compania americană, în frunte cu posibilitatea de a comanda mâncare şi de a achiziţiona bilete la diverse evenimente, scrie News.ro.

Facebook-Owned Mobile Messaging Application WhatsApp Adds End To End Encryption

Foto: Gulliver/Getty Images

Aşa cum ne-a obişnuit în ultimii ani, Facebook se află într-o continuă căutare a modalităţilor de monetizare pe care, odată identificate, le lansează sub forma unor facilităţi dedicate utilizatorilor săi.  Cele mai noi idei puse în practică de oamenii lui Mark Zuckerberg sunt cele care oferă posibilitatea de a cumpărăra de bilete şi de a comanda mâncare.

Utilizatorii vor putea realiza aceste operaţiuni din cadrul paginilor de Facebook ale firmelor respective. Spre exemplu, cei care vor intra pe pagina de Facebook a unui restaurant vor observa prezenţa unui buton care le permite să comande mâncare.

Comenzile nu se vor da direct firmelor care prestează servicii, ci vor fi derulate prin intermediarii specializaţi în acest gen de operaţiuni. Spre exemplu, biletele la evenimente vor fi cumpărate, în Statele Unite, prin intermediul serviciilor Ticketmaster şi EventBrite.

O altă modalitate prin care vor putea fi cumpărate bilete este prin intermediul paginilor de evenimente, facilitate care numără la ora actuală peste 650 de milioane de utilizatori. Cei care vor primi notificări legate de evenimentele la care merg prietenii, vor putea să şi cumpere bilete pentru evenimentele respective.

Totodată, Facebook primeşte o facilitate prin care utilizatorii săi pot cere sfatul prietenilor. Spre exemplu, un utilizator care vizitează un oraş dintr-o ţară străină, poate ruga prietenii să-i facă sugestii de zone pe care ar trebui să le viziteze.

Funcţia Recommendations se laudă că foloseşte sistemul de inteligenţă artificială dezvoltat de Facebook, adică partea de recunoaştere a textului. Dacă un utilizator începe să compună un post nou, în care adresează o anumită întrebare, este afişată automat funcţia de recomandări, dând posibilitatea utilizatorului de a se adresa direct prietenilor care au trecut printr-o experienţă asemănătoare.

Facebook speră ca astfel că modifice comportamentul utilizatorilor, obişnuiţi să caute acest gen de informaţii pe Google, şi că aceştia se vor baza mai mult pe suportul prietenilor.

Noile facilităţi sunt în acest moment disponibile doar în Statele Unite, dar Facebook are planuri de extindere la nivel global.