Sari la conținut

Blackberry nu depinde de succesul smartphone-ului Priv

Prin lansarea noului telefon Priv, canadienii de la Blackberry au încercat să fie pe placul tuturor. Smartphone-ul are sistemul de operare Android pentru cei care vor să aibă acces la un număr uriaş de aplicaţii. Iar pentru cei care duc dorul butoanelor fizice de pe vechile telefoane Blackberry, noul Priv are o tastatură glisantă care iese de sub ecranul tactil.

Însă, principala caracteristică pe care o promovează compania canadiană este securitatea datelor personale. De altfel Priv este o prescurtare a cuvântului englezesc privacy, intimitate.

Pentru Blackberry un nou eşec nu ar fi un dezastru. Asta deoarece compania nu mai are unde să scadă după ce ajuns la o cotă de piaţă de doar 0,3% pe piaţa telefoanelor inteligente. Blackberry mai valorează acum doar 4 miliarde de dolari, însă situaţia sa financiară este surprinzător de bună.

Are lichidităţi de 3 miliarde de dolari şi, dacă şi-ar plăti integral datoriile, tot ar rămâne cu 1,7 miliarde de dolari. Încasările Blackberry au scăzut în ultimii ani până la 2,6 miliarde de dolari, însă compania a învăţat să funcţioneze cu bani puţini.

Directorul său, John Chen, a declarat pentru ziarul britanc The Guardian că Blackberry a fost în pragul falimentului, dar a reuşit să se îndepărteze de martinea prăpastiei. Estimează că veniturile se vor stabiliza. Mai ales că Blacberry nu vinde doar telefoane, ci a reuşit să aibă o poziţie puternică pe piaţa calculatoarelor de bord pentru autoturisme.

Cu banii pe care îi are la dispoziţie, Blackberry va mai supravieţui cel puţin doi ani în această organizare indiferent de succesul noului telefon Priv şi al viitoarelor telefoane cu Android pregătite de canadieni.

2017 este termenul limită pe care îl are directorul John Chen pentru a aduce afacerile Blackberry pe creştere. În cazul în care va eşua, compania se gândeşte să îşi scoată la vânzare divizia producătoare de telefoane mobile.

La fel a făcut şi Nokia în 2013 când şi-a vândut către Microsoft afacerea de telefonie pentru 7,2 miliarde de dolari şi a investit banii în dezvoltarea de noi tehnologii.